Ga naar inhoud

nieuwe PC. geen enkele USB detectie


carlae

Aanbevolen berichten

Goede Morgen,

Vooreerst dit, ik heb reeds een ganse tijd gezocht op HET forum maar ik vind geen oplossing voor mijn probleem.

Gegeven:

Ik heb een nieuwe PC. samengesteld.

Windows 7 Prof. 32-bits. met Service Pack 1 als besturing.

Internet werkt perfect.

Beeldschermaansluiting werkt perfect.

Kortom: Enkel de USB aansluitingen werken niet, zowel voor- als achteraan, zowel USB 2 als 3, al de rest werkt dus wel.

- In verkenner zie je ook ALLE stations: C, D.

- In apparaatbeheer zie je ALLE USB controllers en hubs.

- Er staat geen enkel uitroep-(geel) teken bij, zouden dus normaal moeten werken...

- Ik kan bij schijfbeheer ook niks wijzigen of oproepen als ik een USB aansluit, m'n gewone harddisk zie ik wel, dus "interne" aansluitingen vertonen geen probleem.

- ik heb reeds verschillende x ALLE USB controllers -Hubs verwijderd en terug opgestart, geen resultaat.

- Tijdens deze nieuwe opstart(s) zie ik (rechtsonder) dat de nieuwe struurprogr's. geinstalleerd worden, de muis werkt wel zolang NIET ALLE st.progr. geinstalleerd zijn, dan zoals hierboven geschreven, niks meer.

- Ik weet dus eigenlijk niet of tijdens de nieuwe opstart, vooraleer ALLE st. Progr. geinst. zijn, er enige USB aansluiting zou werken...

- Daar ik ALLES via toetsenbord moet ingeven, dit is het enige dat werkt(niet via USB.), duurt één en ander wel langer of met de USB-muis, maar het gaat.

- Ik heb via de Microsoft site een fixit (MicrosoftFixit50028) gevonden, blijkbaar voor Vista, maar vooraleer dit te proberen wil ik eerst via deze weg info-hulp vragen.

- Ik dacht ook reeds aan een "repair" of desnoods een herinstallatie van W.Dows 7, dat laatste wil ik toch voor het allerlaatste houden...

Ik verstuur deze vraag om hulp wel van m'n andere PC. om sneller te werken.

Dus als ik een tip ontvang moet ik telkens oa. m'n scherm her-aansluiten ofwel desnoods werken via PC. van m'n zoon om eerst deze hulp te lezen(andere kamer, maar de zoon slaapt nu nog..., dus ssstt...)

Alle hulp is welkom.

Grtn.,

Carlae.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je onderstaande eens even uitvoeren?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag J.Pierre,

Probleem opgelost.

Wat was blijkbaar het probleem:

ik wilde deze namiddag van de DVD van het mobo. de usb 3 Driver installeren, dit ging niet daar de windows installer blijkbaar een fout gaf.

Daarom heb ik beslist om W.Dows terug te herinstalleren, zojuist klaar.

Alles werkt terug goed.

Ik kon ook het Speccy snapshot niet plaatsen daar ik zonder muis maar niet kon inloggen.

Toch Bedankt voor de suggesties / hulp.

Grtn.,

Carlae.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.