Ga naar inhoud

Internet heel traag


petervd11

Aanbevolen berichten

Mijn internet is erg traag wanneer ik op het netwerk van mijn ouders zit (in mijn ouders huis)

Wanneer ik op mijn eigen netwerk zit (in mijn eigen huis), is het internet gewoon snel.

Wanneer ik een speedtest doe is deze bij mijn ouders erg sloom.

Opmerkelijk vind ik dat alle andere laptops, aangesloten op mijn ouders netwerk, wel gewoon een normale internetsnelheid hebben.

Hoe krijg ik mijn computer toch snel op het netwerk van mijn ouders??

btw:

Mijn ouders hebben een abonnement bij ziggo, het precieze abonnement weet ik niet

De resultaten van de speedtest zijn niet veel hoger dan 60kb/s, wanneer ik de internetkabel direct op mijn pc aansluit dan zit ik op 1mb/s.

Ik heb trouwens ook mijn firewall uitgeschakeld, maar dit zorgt er niet voor dat mijn internet sneller wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren.

Je ziet daar verschillende router o.a. van bij u en uw moeder.

Naargelang je bij uw moeder bent dubbelklik je op uw router en dan uitvinken Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Zo ook voor vreemde router of draadloos punt zodat alleen de router van uw moeder overblijft.

Eenmaal thuis moet je wel uw eigen router weer aanvinken en van uw moeder uitvinken.

Wanneer dat niet voldoende is dan dit doen:

Netwerkcentrum / adapterinstelling wijzigen

Met de rechtermuisknop op naagelang je veronden bent op draadloos of lan en dan eigenschappen

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Vul daar onderaan bij dns dit in:

DNS1 = 208.67.222.222

DNS2 = 208.67.222.220

Dat mag je zo laten zowel bij u als bij uw moeder

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.