Ga naar inhoud

beveiligen PDF file


keiko

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een pdf (in acrobat) beveiligen. Het betreft een document in Word, dat ik via print als pdf > omgezet heb in pdf. Bij beveiliging, documenteigenschappen kan ik wel zien dat alles momenteel is toegestaan. De vraag is, hoe kan ik die wijzigen zodat niemand mijn bestand kan kopiëren, opslaan, bewerken of afdrukken > maar enkel kan lezen? Uiteraard besef ik wel dat je het nooit echt volledig kan beveiligen, maar het schrikt de meesten dan al wat af. Alvast bedankt voor jullie tips.

ok, ik heb het gevonden, wellicht is encrypt with password de beste keuze ... in mijn geval?

> kan je dan nog iets invoeren zodat er wel bemerkingen kunnen toegevoegd worden door de lezers (tekst niet wijzigen of bewerken maar wel iets toevoegen of zo, of is dat onmogelijk?)

> waar kan je dan nog een handtekening of zo toevoegen, of copyright sign dat niemand kan wijzigen?

aangepast door keiko
halve oplossing al
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat weet ik,

maar ik weet niet hoe of waar ik mijn laatste 2 vragen kan uitvoeren,

alsook bemerk ik dat het wel kan opgeslagen worden,

een manier om dit te vermijden, bestaat er wellicht niet (als je bvb pdf via email verzendt of online wilt zetten ter lezen+bemerkingen geven)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.