Ga naar inhoud

Microfoon probleem


Gast Nejra

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb problemen met het aansluiten van mijn headset met microfoon.

Type: Ideazon Gh-100. (Standaard Audio Jack)

Ik heb een laptop en heb de roze en groene in de laptop geplugd aan de voorkant.

http://laptoplogic.com/data/news/images/2403/hp-pavilion-dv9500-(front).jpg

De roze in de meest linkse en de groen in het midden, dat past ook bij de symbolen.

Maar mn pc herkent de headset niet. Als ik hardware zoek vindt ie hem niet en als ik geluidsrecorder doe, werkt het ook niet.

Er zijn volgens mij geen drivers voor mijn headset, bij volume staat ie er ook niet tussen en bij Configuratiescherm, Geluid kan ie hem ook niet vinden...

Kan iemand mij helpen, hoe kan ik ervoor zorgen dat mn laptop hem wel herkend en werkt??

Bij voorbaat dank, Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Vista.

Voor zover ik weet werken andere audio appareten wel.

Het is zo dat ik wel anderen kan verstaan maar dat hun mij Niet kunnen verstaan.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd op een andere pc, ik zal dit zo snel mogelijk doen.

maar het rare is ook dat de laptop hem niet herkent als ik hem er in plug, er zit verder ook geen software bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows geeft geen melding, dat klopt.

Ik heb de headset op een computer met XP getest, daarop werkte hij wel.

Ik heb daarna ook nog een andere headset met microfoon die het wel op een adere pc doet getest, maar die deed het ook niet op mijn laptop.

Het probleem ligt dus echt bij mijn laptop en niet bij de headsets.

Bij Configuratiescherm kan ik geen Geluidsappareten en geluiden vinden of iets dergelijks.

Het enige dat met geluid heeft te maken is gewoon geluid, met hierin de tabs; afspelen, opnemen en geluiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je bij je Apparaatbeheer even kijken of er een apparaat wordt weergegeven met een geel uitroepteken?

En welke geluidskaart er in je laptop zit? Of is deze on-board?

Niet alle geluidskaarten ondersteunen head-sets, en zo wel willen sommigen nog voor bepaalde types head-sets een uitzondering maken om het niet te doen.

Kijk even bij je Apparaatbeheer en dan kunnen we eventueel verder kijken, voor drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.