Ga naar inhoud

(externe) dvd writer


kiefken

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben al een tijde opzoek naar een exnterne dvd writer, nu was ik vandaag in de media markt en zag ik een dvd writer voor 35 euro en heb hem ook gelijk gekocht, maar ik had nmet men domme kop er niet over nagedacht of het wel een externe was, nee dus, nu is mijn vraag bestaat er soms een usb of andere kabel zodat ik deze toch kan aansluiten op men laptop?

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

'n video kabel kopen lijkt me niet het meest aangewezen ;)

Je moet een 5.25" behuizing hebben, en liefst eentje uit aluminium. Kost je helaas wel ff meer dan een tientje; ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Enkel zo'n kabel kan je niet veel mee doen aangezien je ook nog een apparte voeding voor je brander gaat nodig hebben, en dat geeft die behuizing er allemaal bij (die kabel uiteraard niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je sowieso nog een molex buiten je computer kunnen zien te brengen voor de stroomaansluiting.

Als je achterop een DVDbrander kijkt zie je zoiets

cdrom_conn.jpg

Wat die kabel doet is dus de brede IDE aansluiting omzetten naar een USB aansluiting; maar je MOET gewoon een voedingskabel blijven hebben (die rechtse met 2x zwart, geel & rood). Dit kan niet over de usb bus gepowered worden, dus als je die niet hebt werkt je brander niet.

Bij die externe behuizingen zit er wel een voedingsadapter bij, waardoor je ook de stroomvoorziening hebt... Met die IDE -> usb kabels kom je er dus niet (tenzij je de zijkant van je computer gaat open leggen, maar dan kan je hem al evengoed inbouwen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.