Ga naar inhoud

problemen!


roaldvanb

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Deze week besloot een laptop van ons er mee op te houden (een packer bell). Hij gaf bij het opstarten het bericht dat windows niet kon worden opgestart. Dit zou waarschijnlijk komen door nieuwe software of hardware. En dat we dit konden oplossen door het plaatsen van een instellatiecdrom. Na wat gegoogle bleek de oplossing inderdaad te liggen in het plaatsen van een cd-rom. De enige die ik kon vinden was een Windows HP (rest was allemaal oudere windows). Dus die erin gedaan en de stappen gevolgd die werden vermeld op internet. Dat was de CD afspelen, dan herstel starten ®, volgens vele sites moest ik dan mijn admin ww invoeren, maar daar werd niet naar gevraagd. Vervolgens achtereenvolgens de volgende codes ingevoerd een geaccepteerd uit te voeren: c:\fixboot vervolgens c:\fixbmr en CHKDSK \r \p. Dit heeft hij allemaal netjes gedaan.

Toen ik hem opnieuw opstartte deed het volgende probleem zich voor (maar neem dus aan dat eerste stap is opgelost?). NTLDR is missing. Weer internet erbij gepakt. Staat weer dat ik via dezelfde weg naar ® moet. Dus dit gedaan. Daar zou ik weer twee opdracht in moeten zetten, waarvan de eerste is: copy d:\i386\ntldr c:\

Ik heb dit geprobeerd, maar dan zegt hij ''toegang geweigerd''. Ik weet niet zeker of d ook mijn cd-rom drive is, dus ik heb ook andere letters geprobeerd, overal geeft hij het zelfde bericht. Alleen bij copy E: zegt hij ''kan het bestand niet kopieren''.

Wat nu te doen om dit op te lossen???

Ik heb al gekeken in BIOSsetup, CD staat voor HDD. Ik las overal dat dat normaal gezien de oplossing moet bieden, maar die staan dus al goed.

Overigens vraag ik me af of het misschien uit maakt of ik de goede cd heb? Aangezien die eerst stap (van windows start niet op) wel is gelukt via de cd lijkt me dat het nu geen probleem moet zijn. Maar ik weet mijn god niet welke windows versie er op deze laptop stond. En zoals al aangegeven, dit is de enige cd-rom die ik kon vinden (althans de meest nieuwe versie van windows).

Overigens wordt op internet voor deze foutmeldingen gesproken over een opstartdiskette?! maar ten eerste heb ik geen diskette opening, ten tweede kan ik ook niet goed vinden hoe dat dan precies werkt.

Graag hoor ik van jullie!!!

PS: ik ben helaas niet heel veel verstand van computers, vandaar ook deze posts. Dus houd daar aub rekening mee in het antwoord. (met name welke consequenties bepaalde stappen hebben; ben ik dan alles kwijt?)

aangepast door roaldvanb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst alle partitie verwijderen en opnieuw aanmaken.

Dat kan je doen met Gparted

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.