Ga naar inhoud

Politievirus


Aanbevolen berichten

Hallo,

fccu virus op acer travelmate 244 met xp. Kan opstarten maar verder niets meer doen.

Al het volgende opgezocht en geprobeerd maar niets lukt;

-Kasperky rescue cd gedownload op andere PC = blijft bij booten op acer hangen bij taalkeuze en doet dan verder niets meer

-In veilige modus met netwerkmogelijkheden = geen resultaat

-Terug naar laatste herstelpunt = werkt niet

-AVG rescue USB gemaakt = alhoewel boot in bios op removable media gezet werd, gebeurt er niets en start ie gewoon op in windows

-Toen ik AVG rescue wou proberen te kopiëren naar een CD (weetikveel of dit gaat maar weet wel dat de ACER bootte vanop CD dus daarom geprobeerd) kreeg ik een viruswarning van AVAST op mijn werkende PC???

Ben voor de rest een redelijke leek en de andere PC die ik ter beschikking heb is een redelijk oud ding.

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Een uitdaging !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ok AVIRA geprobeerd.

De EXE opgeslaan waardoor zich idd een scherm opent om te burnen.

Helaas meldt ie me dat mijn burner niet compatibel is. Bij exit vraagt ie wel of ik een ISO bestand wil opslaan.

Dit blijkt een RAR bestand te zijn met wel 100 bestanden (moet ik deze uitpakken? Geprobeerd maar dan zie ik al helemaal niet meer wat ik moet doen want krijg dan een 4 tal nieuwe mappen met bestanden eronder ...)

Heb ook geprobeerd via Nero dit hele ISO/RAR bestand te branden op een CD (als image volgens mij-want nero stelde dat voor).

Deze CD in de besmette CD en bij boot krijg ik de melding;

'ISOLINUX 3.10 0x4316d966 isolinux; Image checksum error, sorry

Boot failed: press a key to retry'

Helaas werkt geen enkele key ....

HULP !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt kaspersky al op een cd geprobeert?

Maak in de plaats eens een USB om mee op te starten:

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

  • Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

20553d1338636312-pc-geblokkeerd-door-kaspersky-usb1.jpg

  • Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue USB klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

  • Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jion maar helaas weer niet gelukt.

USB wel kunnen aanmaken dankzij je uitleg maar ondanks dat besmette pc op booten via removable media staat lijkt ie niet te reageren op de USB en start ie gewoon Windows op.

Heb het dan nog maar eens gewaagd om de CD te maken, dat is me gelukt maar na het booten kom ik in een taalkeuzescherm en dan blijft ie vasthangen (dacht ik ...) tot ik per ongeluk op wat toetsen duwde en nl. pijl naar beneden en ik zag een heel scherm vol tekst dat onmiddelijk weer verdween. Via het web opgezocht = blijkbaar moet je daar op '1' duwen om de voorwaarden te accepteren. Dus op een zwart scherm 1 getikt en eureka - kaspersky startte op - weliswaar traag maar ik geraakte tot aan de terminal waar ik windowsunlocker ingaf. Hij gaf dan wel eerst nog een keuze tussen 1. unlock window 2.copy root of zoiets en 3. exit.... Heb dan voor 1 gekozen waarop ie reageerde maar helaas niet met 'shell restored enz ...'

Heb desalniettemin Pc is proberen op te starten maar helaas virus zat er nog op.

Heb dan kaspersky opnieuw laten runnen en wou dan gewoon de volledige scan laten lopen maar hij gaat eerste de antivirus databasen laden en blijft daar hangen ...

Al verder geraakt dus maar nog altijd het virus...

HELP alweer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.