Ga naar inhoud

hoe verwijder ik dit virus?


Aanbevolen berichten

SYSTEEMGEGEVENS :

*OS : Win 7 Home Premium

*Virusprogramma : Microsoft Security Essentials

*Browser : IE 9

==============

Ik zat te internetten en klikte net een linkje aan toen ik het welbekende witte scherm kreeg.

(geen verbinding beschikbaar)

-identiek aan het normale scherm dat ik krijg als mijn netwerk er weer eens uit ligt.

Echter mijn taakbalk bleek verdwenen te zijn, en dit scherm had geen kader, en reageerde niet op de welbekende toetscombinatie's voor afsluiten.

CNTR-ALT-DELITE reageerde nog wel, echter als ik taakbeheer opstart, word die binnen enkele seconden ook naar de achtergrond gedrukt (geeft me geen kans om een eventueel schadelijk proces af te sluiten)

Bij het afluiten van de computer, bleek dat al mijn bestanden nog actief waren, maar verborgen achter dit "witte scherm des doods"

Na opnieuw opstarten, kreeg ik echter direct weer ditzelfde rotscherm, dat alle andere opties naar de achtergrond drukt, zelfs als ik mijn modem fysiek heb losgekoppeld.

Ik heb reeds geprobeerd via veilige modus (dat werkte wel, zonder dit rare scherm) mijn virusscanner up te daten, en een uitgebreide scan te draaien. Hij vond 23 fouten die verwijderd zijn.

Uiteraard heb ik ook mijn browsergeschiedenis verwijderd, en mijn IE settings gereset naar hun oorspronkelijke waardes.

Toen ik direct daarna weer probeerde op te starten, melde het systeem dat de startup procedure beschadigd was, systeemherstel faalde om daar iets aan te doen.

echter toen ik een tweede maal opnieuw opstarte, starte hij zonder een foutmelding...

om WEER dat rottige alles naar de achtergrond duwende scherm weer te geven.

ik heb gezocht via google maar geen naam gevonden nog, geen idee welk virus dit is.

kunnen jullie me helpen hem weg te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dutchstudent1982,

welkom op PCH!

Start je computer terug op in veilige modus (met netwerkverbinding) en voer dan het volgende uit:

1. Download HijackThis. (klik er op)

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.