Ga naar inhoud

Het kiezen van een gamepc.


RubenK

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Effe een klein voorstelletje, maar dan moet je hem wel zelf assembleren. Dit is niet moeilijk. Er zitten plannetjes bij en boekjes met de duidelijke uitleg.

Kast + powersupply : Antec quiet computing met power supply van 500 watt = +- 115 €

Moederbord : Asus M5A88-M evo = +- 110 €

Processor AMD Athon II X3 445 (3.3 ghz - 3 cores) = +- 80 €

Geheugen : Kingston 12 GB (3*4) 1333 MHZ = +- 73 €

Grafische kaart : ATI radeon HD 7850 2GB GDDR5 = +- 239 €

Dvd writer = +- 30 €

Draadloos netwerkkaartje = +- 30 €

Harde schijf : 2TB SATA III 7200 RMP 64 MB = +- 99 €

Dit is denk ik wat ik voor mijzelf zou samenstellen. Denk dat je hiermee al een heel eind komt. De prijzen komen van de pc winkel waar ik mijn stukken haal.

Ik heb het 2 jaar terug op zo gedaan omdat ik zelf ook een gamer ben en ik kan nog recente games draaien zonder problemen.

Ik hoop je hiermee op weg te kunnen helpen ...

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Bedankt voor het reageren.

Paar vraagjes:

Waarom heb je gekozen voor 12 GB ram en een AMD processor in plaats van de I5 (die een extra core meer heeft)?

En ik hoop dat je beseft dat Wi-Fi niet gemaakt is voor gamen... Wi-Fi is over het algemeen vele malen trager dan kabel. In mijn geval heb ik een downloadsnelheid van ongeveer 300 KB/s op Wi-Fi, en op kabel een snelheid van 1.2 MB/s.

Misschien kan je ook toelichten waarom je een Asus moederbord gebruikt, in plaats van de aangeraden MSI H77MA-G43 die ook nog eens een goede 30,00E goedkoper zal zijn...

Bedankt voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik kies voor AMD omdat hier hier volgens mij eenvoudiger is om oa zelf de proccessor te installeren.

Ik steek zelf mijn pc's samen, dus ik let ook een beetje naar de manier van installeren.

Om eerlijk te zijn het verschil tussen WIFI en bedraad voor spelletjes, ik merk er eigenlijk niets van .....

Om je een idee te geven hoe ik mijn pc 2 jaar terug heb samengesteld ga ik effe mijn factuur opsnorren

Tot zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik begin vorige jaar samengesteld (18/03/2011):

Als ik zou moeten veranderen dan nam ik iets meer geheugen en een zwaarde grafische kaart, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde :

Antec sonata IV 620 w

Harde schijf 1.5 TB

Geheugen kingston 4GB (2*2GB) 1600 MHZ DDR3

Proccessor : Athlon II X4 645 3.1 GHZ

Grafische kaart : ati radion HD5670

moederbord : asus Crosschair IV formula (dit omdat je op deze 4 grafische kaarten kan aansluiten voor games en deze was wel de grootste brok uit mijn budget).

Ik was van plan deze voor te stellen (nieuwere versie dan) maar vond hem niet meer.

Dit zijn zowat da belangrijste stukken die ik gebruikt heb.

Ik doe alles draadloos omdat mijn router te ver weg staat van mijn pc anders wordt het een geklungel met kabels.

hopend je hiermee nog een idee te geven ....

Grts,

Als je nog vragen hebt, weet je me ondertussen wel te vinden ....

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.