Ga naar inhoud

Internet verbindingsprobleem


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb in het forum gezocht maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden :( Mijn buurman heeft een probleem met een gloednieuwe laptop (Acer met Win7 64-bit Home) die wel een verbinding met de router krijgt en een ip-adres (via DHCP), maar waar vervolgens niet mee te internetten valt. Zelfs als je de router (linksys) probeert te benaderen duurt het minuten voordat de inlogpagina getoond wordt. Wat heb ik allemaal geprobeerd:

- Kabel verbinding : ook hartstikke traag en niet mee te werken

- Router gereset en alles default gezet -> geen oplossing

- Laptop aan ander draadloos netwerk gekoppeld -> loopt als een trein

- Eigen laptop aan het netwerk van de buurman gekoppeld -> loopt als een trein

- Vaste pc (met wifi) aangesloten -> loopt ook goed

- Nieuwe drivers gezocht -> voor zover ik het zie, zijn het de meest recente drivers

- Firewalls en antivirus software uitgezet -> ook geen oplossing

- Speed settings netwerkkaart fixed gemaakt en niet auto-negotiating -> geen resultaat

Iemand een ander idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was te makkelijk :-) De netwerksleutel was wel juist. Probleem is inmiddels gevonden. We hadden Panda geinstalleerd en bij de netwerksettings stond er een "Panda NDIS IM Filter" aangehinkt. Nadat deze uitgevinkt was, werkt de verbinding wel. Wat vreemd is en blijft is dat de laptop dus wel op andere netwerken gewoon verbindt met die Panda filter aan.

Bedankt voor het meedenken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.