Ga naar inhoud

ComboFix logje, na verwijdering van Ukash/Politie Virus


Aanbevolen berichten

Neen. Wat Combofix betreft, klopt het inderdaad dat dit niet via Configuratiescherm -> Software te verwijderen valt, maar wel met de eigen opdracht Combofix /Uninstall. Bij HijackThis zit je helemaal fout: dit programma kan je vinden in Software en daar verwijderen. Is trouwens als .exe-programma in de map Trendmicro/HijackThis op te starten. RogueKiller is (soms) een niet-geheel-foutloos programma, dat ik liever niet op de PC zie. Maar dat is een persoonlijke inschatting.

aangepast door kape
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape,

RogueKiller heb ik uit nieuwsgierigheid gedownload en laten draaien, zonder de door RougeKiller gesuggereerde acties te laten uitvoeren. Net zoals jij had ik er te weinig vertrouwen in, 'curiosity kills the cat'. Ik heb het programma intussen naar de prullenbak verwezen.

En aparte map voor Trendmicro/HijjackThis heb ik niet op mijn PC gevonden. Enkel het programma zelf, op mijn desktop, of in mijn 'downloads' map.

Wat ComboFix betreft, daar ben ik via de 'Opdrachtprompt' naar 'desktop' gegaan om het programma te de-installeren:

Click 'Alle programma's' aan

dan 'Bureauaccessoires'

vervolgens 'Opdrachtprompt'

Typ 'cd desktop' (steeds zonder de aanhalingstekens)

Typ 'combofix /uninstall'

Volg verder de stappen via het windowsvenstertje dat opent.

ComboFix toont kort daarna tenslotte een schermpje, dat aanduidt dat het programma verwijderd is.

Het 'Opdrachtprompt' venster sluit automatisch.

Voor HijackThis heb ik dezelfde weg gevolgd:

Je ziet daarbij dat er inderdaad een 'uninstall' programma opstart, maar verder gebeurt er ogenschijnlijk niet veel meer (in tegenstelling tot de desinstallatie van Combofix).

Alleszins bedankt voor je info en tijd.

Vriendelijke groet,

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.