Ga naar inhoud

ukash virus


Aanbevolen berichten

Hallo,

Jammer genoeg ben ik weer slachtoffer geworden van het ukash virus.

Enkel kan ik nu zelfs niet men pc opstarten in veilige modus en bijgevolg kan ik dus ook geen hijackthis logje maken...

Kan iemand me verderhelpen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben niet een medewerker van deze site en heb niet veel verstand van die logjes (ik volg gewoon de instructies op), maar ik had hetzelfde probleem. Als het goed is werkt het wel (zelfs de gewone modus) als je internet uitschakelt. Dit virus werkte bij mij alleen als ik internetverbinding had.

Ik hoop dat dit werkt!

Deborah

aangepast door DKB
Gigantische spelfout.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tesse,

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

  • Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

20553d1338636312-pc-geblokkeerd-door-kaspersky-usb1.jpg

  • Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

  • Herstart de computer.

Bron: Kaspersky WindowsUnlocker to fight ransom malware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer opnieuw op en druk tijdens het opstarten op F8 om de computer op te starten in de veilige modus met opdrachtprompt.

Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op ENTER:%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een datum voor je het Ukash probleem had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.