Ga naar inhoud

KPN alles-in-één pakket


Gast Marga Hofman

Aanbevolen berichten

Gast Marga Hofman

telefoon doet het, TV doet het, internet doet het!!!!

probleem is dat ik wel kan blijven testen maar mijn MODEM is niet verbonden.

met als gevolg dat ik al een maand of 2 geen updates/driverupdates kan doen

en nu krijg ik flash ook niet meer aan het werk.

hoe kan ik nu verbinding hebben met dat modem. wat wel aangeeft dat ik verbinding heb, maar als je verder kijkt , dus weer NIET!!!

hoop dat het een beetje duidelijk is, wordt er zelf nl beetje tureluurs van.

alle stekkertjes, knopjes en weet wat nog al niet meer. het blijft zo

vista premium edition, windows server 8 (9 eraf gehaald)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even Apeldoorn bellen

Sorry, ik zag je woonplaats en kon het niet laten :-)

Nu serieus.

Als internet werkt, wat is dan het probleem?

Heb je een probleem met één bepaalde pc of laptop die niet op internet kan?

Kan je van de modem (of modem/router) het merk en model of type opgeven?

vista premium edition, windows server 8 (9 eraf gehaald)

Bedoel je hier internet explorer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marga Hofman

zie je kan ook mailen naar apeldoorn (lol) altijd leuke spotjes, niet dan?

mijn modem is de Experia Box van KPN, Thomson TG789vn.

als je dat ding scanned heb je verbinding (zegt ie) als je de gegevens dan bekijkt "geen modem aanwezig"

driverscanner of zoiets (wat ik al aangaf) zegt dat er geen verbinding is. na een reparatie hebben ze vista er weer opgezet (klojo's vanMycom), getest om Windows 7 er weer op te zetten:::: moet ik wel een internet verbinrding hebben!!!!!

ja, windows 8 dat is mijn browser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Driver scanner is een programma dat gaat kijken welke drivers je hebt geinstalleerd op je pc.

Als die aangeeft dat er geen modem aanwezig is, kan dat wel kloppen want de modem zit niet in je pc maar in de experia box.

Een fax-modem zit mogelijk wel in je pc maar als die uitgeschakeld is of de drivers zijn niet geinstalleerd, kan driver scanner hiervan melding maken.

Driver scanner kan je trouwens beter weer verwijderen van je pc want die vindt nogal eens updates die dan achteraf niet de juiste blijken te zijn waardoor je problemen kan krijgen.

Je maakt een opmerking over het feit dat je geen (driver) updates kan doen (met driver scanner waarschijnlijk).

Als je systeem normaal werkt en geen problemen geeft, moet je geen drivers updaten om te updaten.

Een gouden raad: als het goed werkt, blijf er dan van af.

Kan je normaal op internet met internet explorer?

Heb je problemen met de werking van de pc?

Krijg je de windows updates normaal binnen?

Dit kan je nakijken via configuratiescherm - windows updates.

Klik dan in de kolom aan de linkerkant op naar update zoeken.

Als er geen updates gevonden worden, is je systeem OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marga Hofman

kan inderdaad gewoon telefoneren, tv kijken en internetten, geen probleem.misschien nu wel, zit maar te rotzooien om het op te lossen. zitten heel veel verouderde drivers op na paar maanden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met (onze) diagnose tools is dat die enkel de actuele driver weergeven en niet de oude die nog op je systeem staan.

Die drivers zijn meestal maar kleine bestandjes die weinig plaats innemen en dus kan het eigenlijk geen kwaad als je ze gewoon laat staan.

Het kan wel zijn dat er door het gebruik van de driverscanner ook ongewenste gasten op je systeem geraakt zijn.

Dat zou ik toch willen nakijken; kwestie van je systeem beter te beveiligen.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.