Ga naar inhoud

Harde schijf "c" is onbegrijpelijk vol.Hoe leegmaken?


Yva

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Yva,

wenst u nog bijkomende informatie?

Of bent u tevreden met de gekregen informatie?

Uiteraard zal je probleem met beperkte vrij ruimte blijven bestaan maar met de gegeven tips kan je het mooi controleren en opruimen.

Een definitieve oplossing zou zoals eerder gezegd, een herindeling van de harde schijf en herinstallatie van windows zijn. maar dat heeft een kenner nodig om dit te doen.

Maar volgends mij kan u zo terug een tijdje verder en dat lijkt me zeker voldoende.

Laat me gerust even weten of ik uw vraag mag aanduiden als opgelost.

Beste groeten,

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederwederwederantwoord

van "Yva" aan "Aarond K1" en aan

"Karel".

Beste Allen,

deze correspondentie wordt een hele boterham! Ik weet bijna niet meer wat ik aan wie heb geantwoord en ik vraag me af of ik wel volgens de regels van het PC Helpforum aan het werken ben ?Ik heb nog niet eens 10 % van deze Website bezocht...!

In alle geval kan ik al zeggen aan "Aarond K1" dat mijn eerste harde schijf, de "C" of System C voor het ogenblik voldoende is(mits dagelijks"onderhoud"!).Ik doe wel geen grote operaties,soms wel eens geluidswerk met het programma "Sound Forge" van Sony maar ik weet niet of ik NU problemen ZOU hebben met "onvoldoende schrijf/werkruimte... !Een aan Karel kan ik zeggen dat het gratis test programma PC Utilities mij nog altijd 1.02 GB resterende Schijf(of schRijf?) ruimte oplevert.O.a.het deel PC Utilities"Onderhoud" is wel een aangename en gemakkelijke manier om (hopelijk) de computer te herstellen/optimaliseren.Oa.de defragmentatie is nogal een "serieuze" aangelegenheid : die is nogal grondig ivg met de defragmentatie van Microsoft-XP zelf ! Ze werken zelfs elkaar tegen,me dunkt...!

Wel werkt de laatste maanden mijn Outlook Express soms zeer traag.Ik weet het, mijn Norton Symantec beveiliging is een zwaar programma plus al die Spam regels e.d.die mijn Webmails controleren....maar bon, ik heb er nu voor betaald en dus laat ik Symantec zijn "zwaar werk" doen.

By the way,moet ik al die Updates zowel van MicroSoft Windows Xp als van Norton Symantec beveiliging,van de jaren 2005,2006,2007 blijven bewaren..? Kan ik die niet wegvegen...?

Ziezo,in alle geval, hartelijke dank voor de reeds gegeven raad,andere vragen komen nog wel !

Groetjes,

"Yva"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

je kan ze wegvegen, maar bij de volgende keer dat je gaat updaten gaat hij die toch terug binnen halen, dus dat heeft geen nut ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kunt met het programma 1-Click-Maintenance (wat met Tuneup Utilities 2007/2008 mee komt) in 1 keer uw computer laten opschonen.

Dit is een makkelijke tool, die uw computer scant op overbodige (systeem-)componenten, tijdelijke bestanden en de mate hoe zeer defragmentatie benodigd is.

U geeft aan dat u een "leek" bent, daarom vraag ik u : heeft u vaker backups gemaakt via dvd's of externe harde schijven? Want dan lijkt het mij verstandig om de Systeemherstelpunten (een kopie van uw computer wordt opgeslagen indien uw computer crasht) te verwijderen. Deze nemen gigantisch veel in beslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

eerst en vooral wil ik u gerust stellen dat u niet zo zeer bang hoeft te zijn met wat u doet en laat op dit forum.

als het gedrag normaal is dan is er niets aan de hand en word er niemand gestraft, simpel als dat :)

straffen volgen pas bij illigale activiteiten (zoals illigale software aanvragen, mensen uitschelden enzovoorts).

om nu op de vraag te komen die u al even bezig houd en wat inderdaad al een flink pakket word...

u zou de optie van darthia (die hierboven word genoemd) eens kunnen uitproberen.

u zou ook kunnen proberen om het programma Ccleaner eens te installeren.

waarna u deze op het gemakje zijn gang kan laten gaan door middel van het opruimen van de pc (de knoppen spreken voor zich, mocht u niet zeker zijn van uw zaak, roep gerust en er volgt meer uitleg!)

dit kan soms tot meerdere GB's aan nieuwe vrije ruimte opleveren!

wat misschien ook een optie is (mits er iemand van ons in uw buurt woont)

is dat er iemand van ons eens langs komen om het beestje eens na te zien en schoon te maken voor u.

dat scheelt een hoop tijd en hersen breken.

dit uiteraard alleen maar als u daar mee instemt :)

mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u deze uiteraard stellen, zowel over het probleem als over het forum.

met vriendelijke groet

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord aan"Masters,Darthia en Yannick"

vanwege "Yva"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hello Allen,

deze rubriek begint inderdaad een "uitgestelde" Chat sessie te worden maar ja, ik sta erop om iedereen te beantwoorden,al heb ik (voorlopig) geen nieuws aan te brengen.Ik weet maar al te goed hoe aangenaam het is van reaktie te verkrijgen op een mail ! En dan spreek ik nog niet van zij die,op moeizaam opgestelde mails,niet de moeite doen om te antwoorden,al zij het een automatische "bevestiging van ontvangst/lezing",met 1 click in 1 seconde uit te voeren!!

Ok dus, ik laat mijn Up-dates van Norton Symantec staan.Ik zal eens 1-Click-Maintenance uitvoeren.En ja, ik ben niet zeker van de goede staat van mijn Back-Ups.Die heb ik gedaan(2 jaar geleden) via het eigen MicroSoft Windows Xp programma : deze Computer - "schijf"C" - eigenschappen-back-up maken?-Ik vermoed dus dat die Back-Up staat op Schijf "C"....? Idem voor schijf "D"...? (Terwijl ik dit schrijf werk ik NIET aan mijn eigen komputer, niet bij mij thuis,dus,ik herinner me niet alles...!).Maar ik "werk eraan,komt in orde"...

Wat zijn die systeemherstelpunten ? Is dat die eventuele herstelling die gebeurt als ik door MicroSoft Windows XP zelf een "schijfcontrole" laat uitvoeren (zit ook onder - deze computer-Schijf system C-eigenschappen-schijfcontrole-herstelling van...).Mogen die dan uitgeveegd worden?En hoe ?

Tja,bang zijn van dat streng gebruiksreglement ben ik niet,er komt toch geen Internet Politie of een computerfreak in mijn computer snuisteren hoop ik..Dan zullen InterNet foria/forums vlug af gedaan hebbben!Trouwens ik heb elders van het PC Helpforum een programma afgehaald die verhindert dat MicroSoft teveel (persoonlijke)gegevens uit onze computer zou kunnen uitzuigen..Dus,PC Helpforum is niet altijd akkoord met die reus van MicroSoft Inc en andere Providers en laat ons "verdedigingprogramma's" gebruiken...! Daarbij, welke leek onderzoekt grondig alle informatica en Intenet toepassingen...? Enfin, ik zal later nog eens een ander (illegaal?) probleem van mij aan jullie deskundigheid onderwerpen ! In afwachting moet ik al de gegeven informatie nog verteren en toepassen....IK ben dus voor enkele weken zoet..

Bedankt voor uw hulp,

"Yva"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Bij systeemherstel maakt hij een "kopie" van je windows + programma's, zodat je bij optreden van een plots probleem na het installeren van ene programma (of gewoon een wazig probleem waarbij niet direct iets te vinden valt waar het aan zou kunnen liggen) die "kopie" terug kan zetten. Een beetje een terug-in-de-tijd functie van je pc dus ;)

Het aantal punten dat hij bijhoudt kun je indirect regelen door als je in systeemherstel juist opgestart zit links te klikken op "instellingen van systeemherstel". Daar kan je met een schuifbalk aangeven hoeveel schijfruimte hij mag gebruiken om kopietjes te zetten. Als die hoeveelheid vol zit, dan gooit hij gewoon de oudste weg als hij een nieuwe maakt. Hoe groter hoe verder je dus terug kan gaan in de tijd (meer herstelpunten), hoe kleiner hoe meer schijfruimte je beschikbaar hebt voor andere zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog ter informatie: Systeemherstelpunten zijn "back-ups" van je computer.

Dit zijn kopieen van je computer op vastgestelde momenten. Als je computer crasht, of je computer geeft grove fouten, kun je een systeemherstel uitvoeren. Dan wordt je Windows als het ware terug gebracht naar het moment van je herstelpunt.

Dus 1 herstelpunt behouden is verstandig. De rest is overbodig.

Met tune-up Utilities (2007 en 2008) worden deze meegenomen met het opruimen van overbodige bestanden. Maak hierna opnieuw een herstel punt aan :

Start --> Alle Programma's ---> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Systeemherstel. Hier kunt u kiezen om een nieuw herstelpunt aan te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.