Ga naar inhoud

Blauwe scherm in Vista


elloco

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem dat al een tijdje bestaat en ik kom er niet uit, ik hoop dat jullie me kunnen helpen-begeleiden om dit op te lossen.

Mijn probleem lijkt erg veel op de probleem welke jullie hebben opgelost (hoop ik ) en wel hierop:

http://www.pc-helpforum.be/f167/sinds-kort-herhaaldelijk-blue-screen-windows-52154/

Wat gebeurt met mijn pc:

Als ik mijn pc voor het eerst aanzet dan start Windows vista 32 bit, en ik kan alles doen, maar op willekeurig tijdstip krijg ik opeens een blauwe scherm en dan kan ik niets meer, moet pc uitzetten door de aan/uit knop ingedrukt te houden en opnieuw te starten.

Laat ik daarna de pc de hele dag aanstaan dan kan ik gewoon de hele dag computeren zonder blauwe schermen.

Doe ik de pc uit en de volgende dag weer aan dan herhaalt dit zich elke dag opnieuw.

Samengevat Blauwe scherm - opnieuw starten - pc de hele dag niet uit zetten - lekker computeren - pc uit zetten - volgende dag weer aan - blauwe scherm en zo alle dagen 1 x blauwe scherm.

Soms krijg ik een blauwe scherm en soms krijg ik dit:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 1000007f

BCP1: 00000008

BCP2: 8DD16130

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\Mini100712-01.dmp

C:\Users\Feyenoord\AppData\Local\Temp\WER-72587-0.sysdata.xml

C:\Users\Feyenoord\AppData\Local\Temp\WER4A19.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:

Privacyverklaring voor de Microsoft Error Reporting Service

Foutcode 7f is een probleem met geheugen en of software of hardware.

1 Ik heb het geheugen met het programma welke vista gebruikt getest en die heeft geen fouten in het geheugen gevonden.

2 Ook met memtest gecontroleerd en geen fouten gevonden.

Wie kan me helpen of weet raad met dit probleem.

Alvast mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zojuist pc opgestart en na een tijdje weer blauwe scherm, ik heb nu de melding opgeschreven :

Stop: 0x0000007F

0x00000008

0x805D3130

0x00000000

Collecting data for crash dump.

Initializing disk for crash dump.

Beginning dump of fhysicalmemory.

Dumping physical memory to disk : 100

Physical memorydump complete.

Contact your system admin or technical support group for further assistance.

Weet iemand misschien een oplossing ? .

aangepast door elloco
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry voor de late reactie maar jou vraag was blijkbaar door de mazen van het net gevallen :sad

Ben je zeker dat het steeds de zelfde foutmelding is?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kweezie wabbit,

Bedankt voor het reageren.

Sinds de tijd dat ik die blauwe schermen al heb, ben ik bezig om achter te komen waar het fout zit.

Via deze forum had ik al gezien dat het programma Blue Screen Vieuwer mij aanwijzingingen kon geven wat betreft mogelijk foute drivers.

Wat heb ik gedaan toen:

1 driver van esset welke ik niet gebruikte verwijdert uit sisteem32-drivers plus nog een driver welke programma ik niet meer had.

Er is verbetering, de blauwe schermen zijn minder geworden, zo nu en dan een blauwe scherm.

2 Ik ben met programma's bezig geweest om malware te verwijderen en mogelijk virussen:

AVG

Malwarebytes Anti-Malware

Spybot

Superantispyware

AVG verwijdert en Avast geinstalleerd en daarmee gescand

Spywareblaster

Ik heb ook ATF-cleaner gebruikt waardoor al mijn dumps logs zijn verwijdert, op het moment heb ik één dumplog van datum 21-12-2012 welke ik de gegevens waarover je vraagt hier op post:

bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

bug check code: 0x00000050

caused by driver: ntkrnlpa.exe

de 4 parameters :

1 0xc92e4c6c

2 0x00000000

3 0x93250dc6

4 0x00000000

Wat mij wel opgevallen is dat heel vaak en zo niet bijna altijd deze driver altijd betrokken was:

caused by driver: ntkrnlpa.exe

Datum crash: 21-12-2012 19:39:55

De datum was altijd weer anders, dus niet structureel het zelfde tijdstip.Mogelijk kan je hier wat mee.

In ieder geval heel erg bedankt .

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Test ook eens de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Memtest heb ik al een keer gedraaid en hij gaf geen geheugenfouten, ook met het test programma in Vista heb ik het ook gedraaid en daar ook weer geen fouten.

Maar ik ga het nog een keer uitvoeren met memtest, je weet het dan zeker.

Harde schijf ga ik nu ook uitvoeren, zodra dit alles klaar is dan laat ik het weten.

Kan even wat langer duren ivm kerst, boodschappen doen enz. :-)

Prettige kerstdagen.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

post-39363-1417705251,5425_thumb.jpg

Hoi kweezie wabbit,

Om te beginnen een heel prettig en vooraal heel gezond nieuwe 2013 toe gewenst.

De feestdagen zijn voorbij en het gewone leven gaat weer door.

Ik heb de pc na de feestdagen gescand met HD Tune en er werd geen probleem gevonden.

Ook heb ik een geheugentest met Memtest86+ gedaan en ook daar geen probleem.

De pc is nu wat meer stabiel dan in het begin van het probleem, ik heb ook AVG antivirusscanner ingeruild voor Avast.

Avg gaf vaak de melding dat internet explorer erg veel geheugen gebruikte en dat ik dan explorer moest afsluiten, misschien is dat het probleem.

Hoe dan ook, mijn pc laat nu en dan opeens opnieuw problemen zien in de vorm van opeens opnieuw opstarten en vandaag is er weer een nieuwe blauwe scherm met de gegevens van:

bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

bug check code: 0x00000050

caused by driver: ntkrnlpa.exe

de 4 parameters :

1 0xb39cc9bc

2 0x00000000

3 0x93250dc6

4 0x00000000

Datum crash: 3-1-2013 12:05:06

Ik heb een printscreen gemaakt van de buescreenvieuwer en van HD Tune en die heb ik als bijlagen in dit bericht geplakt zodat je een beter indruk krijg van het probleem.

Hopelijk is er dan een aanwijspunt waar we het probleem kunnen localiseren en zodoende tot een oplossing kunnen komen om dit vervelende probleem op te lossen.

Groetjes van.

elloco.

post-39363-1417705251,5963_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foutmelding komt meestal van het geheugen of de harde schijf en deze zijn al getest en goed bevonden.

Een corrupt systeembestand is ook nog een mogelijkheid.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.