Ga naar inhoud

dualboot Win7+8 op 2 verschillende SSD


xsilverwing

Aanbevolen berichten

Ik wil een dualboot systeem maken om met Windows 8 te kunnen gaan werken,maar wel op twee verschillende SSD.(bij plaatsgebrek op de eerste)

Moet ik nu gewoon een SSD bijsteken en daarop dan de Windows 8 zetten of moet ik met meerdere zaken rekening houden?

En wat te doen als ik achteraf beslis om Windows 8 toch terug te verwijderen en die extra SSD als data schijf te gaan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een optie om geen dualboot te maken.

Ik doe het wel eens op de volgende manier, Ik installeer b.v. Windows 7 op SSD n°1 installeer alle update's en programma's die ik wil gebruiken onder Windows 7.

Vervolgens koppel ik deze SSD met Windows 7 los in de pc en sluit ik de andere SSD n°2 aan, hierop installeer ik dan het andere besturingssysteem dat ik wil gebruiken.

Als ik nu tussen de verschillende besturingssystemen wil wisselen doe ik dat via het Boot Menu of pas ik even de eerste opstartbare SSD aan in het BIOS.

Je hebt dan wel twee besturingssystemen op je pc maar niet zoals de meesten het kennen.

Mocht je nadien beslissen om toch geen Windows 8 te gebruiken kun je op de SSD van Windows 8 een Secure Erase uitvoeren om ze terug in nieuwstaat te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me ook een goede manier,dus gewoon in de bios de SSD als eerste zetten waar je wil mee werken?Ik kan deze manier na het eerste gebruikersperiode misschien toepassen,om dit direct te gaan doen lijkt me niet zo handig omdat elke keer ik uit Windows 8 zou gaan ik weer terug moet in de bios gaan om de SSD om te wisselen wat 3x herstarten betekend, tenzij via het bootmenu waar je over spreekt,ik neem aan dat dit het menu is dat je bereikt via msconfig, hoe en wat stel ik daar dan juist in?Met een dualboot heb ik genoeg om de pc te herstarten en het OS van keuze te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.