Ga naar inhoud

Windows pc loopt vast


brent_

Aanbevolen berichten

Hallo jongens ik ben nieuw hier dus ik was dit nog even aan het uitzoeken maar het is me gelukt iets te posten.

Het zit namelijk zo ik heb een probleem met mijn windows xp computer die ik vanonder het stof heb gehaald ik heb de computer terug opgestart met de cd een heel systeem gevolgd tot ik er terug kon mee werken maar nu mijn probleem telkens als ik internet of wathever open doe of een scan doe slaagt de pc vast hoe kan ik dit verhelpen alvast bedankt

mvg Brent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@PcManJulian

Met advanced system care ga je geen virussen of malware opsporen hoor.

telkens als ik internet of wathever open doe of een scan doe slaagt de pc vast

Gezien deze uitspraak, gaat jou tip ook niets uithalen.

@ Brent

ik heb de computer terug opgestart met de cd een heel systeem gevolgd tot ik er terug kon mee werken

Kan je eens beschrijven wat je juist hebt gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je na de installatie van windows ook de drivers van het moederbord (chipset) geinstalleerd?

Als je geen cd hebt van het moederbord, doe dan het volgende.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even ter info ik heb voor ik dit poste mijn pc terug opgestart met de cd en nu blijft hij heel de tijd hangen op het installatie scherm en sorry dat ik dit niet heb gemeld maar als ik niet op mijn pc kan kan ik dit probleem dan wel oplossen ? ik kan wel door een paar keer mijn pc af te zetten en her op te starten de installatie voltooien en u vorige stap uitvoeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst enkele hardware test uitvoeren vanaf een cd zodat je windows niet moet opstarten

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Vervolgens kan je een geheugentest doen met Memtest86+

Plaats de resultaten van beide tests in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.