Ga naar inhoud

pc loopt vast


seppekobe

Aanbevolen berichten

hello na het openen van mijn pc loopt die bij het bezoeken van een site direkt vast en krijg hem dan weer aan de praat door een noodstop uit te voeren en helemaal opnieuw te beginnen

maar dat is eigenlijk mijn vraag niet kan er mij eens uitleggen hoe ik een volledig nieuwe pc kan klaarmaken tot gebruik om te mailen en iets op te zoeken via google

maar wel liefst in volgorde die ik moet volgen en waar en hoe ik alle gegevens moet indienen en zeker ook de gegevens om draadloos te kunnen werken adsl van begacom

ik kijk er al naar uit naar jullie hulp om zo mijn nieuwe pc klaar te krijgen en zo jullie dan te kunnen bedanken

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie maar mijn grootste vraag is omdat mijn pc al zijn beste jaren heeft gehad

wil ik er een andere kopen maar ik weet niet hoe ik deze moet opstarten

waar of hoe ik mijn mail adres moet ingeven en ook hoe ik de draadloze verbinding kan terug gebruiken

dus waar en hoe moet ik alles instellen

u zou mij een grote dienst bewijzen door mij daarin een beetje te helpen want je kan natuurlijk een technieker

laten komen maar die tikken alles zo vlug in en je weet niks nadien over het hoe en wat

graag een woordje terug

- - - Updated - - -

mijn laptop is een fujitsiu siemens 3535 en is reeds 10 jaar en ik heb niks meer van die gegevens van toen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een kant en klare voor-geinstalleerde pc hoef je eignlijk niet meer zo veel te doen.

Bij het eerste gebruik moet je wel een aantal gegevens invullen zoals de accountnaam die je wil gebruiken, de landinstellingen voor toetsenbord en nog enkele die ik hier vergeet te noemen.

Verder moet je de netwerkverbinding nog instellen zodat je op internet kan.

Noteer vooraf de instellingen (netwerksleutels, ip adressen van standaard gateway en dhcp server) van de huidige pc voor toegang tot het draadloze netwerk, dan heb je die al bij de hand.

Indien in de router de mac-filtering is ingeschakeld voor het draadloze netwerk, moet je het mac-adres van de nieuwe pc toevoegen in die lijst, anders geraak je niet op het netwerk.

Meestal staat er ook een proefversie van een of andere virusscanner op.

Als je een andere virusscanner wil, kan je zonder problemen de aanwezige scanner verwijderen en de virusscanner van je keuze installeren.

Ook van Office staat er waarschijnlijk een proefversie op.

Als je zelf een andere office versie wil installeren, mag je ook hier de aanwezige office versie verwijderen en dan je eigen versie installeren of een gratis alternatief zoals LibreOffice.

Als mail programma heb je ook de keuze uit een aantal programma's.

Als je office gebruikt, kan je misschien ook Outlook gebruiken.

Anders is er nog Windows Live Mail of Thunderbird als mogelijke alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.