Ga naar inhoud

Chrome en flashprobleem


Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn eerste stapjes in de Ubuntu-wereld zijn een feit.

Nu liep ik al op 2 problemen :

1/ Ik wou Chrome installeren en dat lukte niet, dan heb ik maar die alternatieve versie van Chrome geïnstalleerd en die werkte perfect. So far, so good. Een dag later probeerde ik nog eens de échte Chrome te installeren en toen lukte dit wonderwel ook. Maar als ik in het bestand zit waar alle software staat, staat Chrome er niet bij, alhoewel er duidelijk stond "geïnstalleerd". Ik heb enkel een bestand dat ik heb gedownload. Maar bij de download zélf kreeg ik al de melding geïnstalleerd.

Wat moet ik nog met dit bestand doen om de installatie te voltooien? Althans dat is wat ik denk dat er nog moet gebeuren....

2/Om verschillende websites te bekijken heb ik uiteraard Adobe Flash Player nodig. IK kan daar kiezen uit 64- en 32 bit en ook Ubuntu kan ik ergens aanduiden. Maar bovenaan in dat scherm staat alles juist : Linux 64b en Chrome. Maar in het volgende scherm staat plots Firefox als browser. Ook hier krijg ik het dus niet geïnstalleerd...... :hmmmm:

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je Chrome gedownload? Via volgende link kan je de versie voor Ubuntu downloaden.

Klik op de knop "Chrome downloaden". In het volgende scherm kies je 32.deb Debian/Ubuntu.

Als het downloaden is voltooid, blader je naar de map waar het bestand werd geplaatst. Daarna dubbelklik je op het bestand om de installatie te starten.

Als je net Ubuntu hebt geïnstalleerd, is het handig om deze stappenlijst uit te voeren. Op deze manier zal je kunnen beschikken over een volledige up-to-date versie van Ubuntu.

Via volgende link kan je ook een aantal stappen uitvoeren voor het in orde brengen van alles wat te maken heeft met multimedia, dus ook Adobe Flash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.6

Tabblad extra stuurprogramma's is een leeg venster

En heb je problemen met je schermresolutie of dergelijke, want dan kan het gewoon zijn dat alle benodigde drivers reeds zijn geïnstalleerd.

- - - Updated - - -

1.6

Tabblad extra stuurprogramma's is een leeg venster

En heb je problemen met je schermresolutie of dergelijke, want dan kan het gewoon zijn dat alle benodigde drivers reeds zijn geïnstalleerd.

2e regel greeter-setup....../numlockx on

bestand of map bestaat niet

Volg je exact de stappen uit de gids? De regel "greeter-setup-script=/usr/bin/numlockx on" moet je toevoegen aan het bestand /etc/lightdm/lightdm.conf en dus niet in de terminal intypen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

* Geen problemen met resolutie

2.8

Er staat toch "voeg de volgende regel toe onder de laatste regel"

Heb ik gedaan

Dan staat er "sla het gewijzigde bestand op"

Daar zit mss de fout die ik maakte.

Na het typen van die 2e regel heb ik op enter geduwd en dan kreeg ik die foutmelding.

Moet ik iets speciaal doen om dat bestand op te slaan? Maw hoe sla ik een bestand op(newbie question ? :hmmmm: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Aangezien ik gemerkt heb dat Ubuntu niet op een aparte partitie staat, en toch al enkele conflicten heb ontdekt, ga ik een uninstall doen. De conflicten waren :

1/ Nadat ik de file had binnengehaald om de tekstverwerker een MS Word-look te geven, werd Word in W7 niet meer aanspreekbaar en heb ik een herstel van Office moeten doorvoeren. Maar daarna waren er nog steeds problemen om Word op te starten.

2/Allerlei problemen ivm het opstarten van Windoze Live Mail : van niet kunnen opstarten tot zelfs connectieproblemen, die waren wel opgelost door een reboot, maar handig is dit toch niet...

3/Moeilijkheden om het bestandssysteem van W7 te openen(Mijn computer) : regelmatig dubbel klikken en als het dan open was, sloot het zich regelmatig zélf af.

Al deze problemen zijn begonnen toen ik Ubuntu installeerde, dit kan geen toeval zijn. Ik had gedacht dat dit wel zou beteren als ik alle nodige veranderingen aan Ubuntu had aangebracht die volgens de handleiding nodig waren om handig mat Ubuntu te kunnen werken. Nee dus.

Een volgende keer zal ik Ubuntu installeren op een aparte partitie en niet met die stomme Windoze Installer.

Maar dat zal voor later dit jaar zijn.

Bedankt voor alle tips and tricks ! ! !

Een belofte : als ik terug ga installeren, zal ik jullie terug komen lastigvallen met de voor jullie meest eenvoudige problemen...... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.