Ga naar inhoud

pc start, piept vervolgens en toont geen beeld.


gabriel1234

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds een aantal dagen is mijn pc stuk. Hij start, waarna hij een aantal keer piept(meer dan dat hij gebruikelijk deed). En hij toont geen beeld. Ik zou heel erg dankbaar zijn als iemand mij zou kunnen helpen. Ik heb mijn pc hard nodig voor mijn tentamens. En vrijwel geen geld om hem te laten maken.

Vriendelijke groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij piept twee keer kort achter elkaar en dan na een korte pauze 8 keer met iets meer ruimte ertussen. Volgends mij is het moederbord een MSI, en ergens op het moederbord zie ik staan: "Model MS-7250". Als dit niet aanduid waar het model is moet je even zeggen waar ik het anders kan vinden. Dit staat net onder de plek waar de video kaart is geplaat

Heel erg bedankt voor de reactie en de hulp, ik waardeer het enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moederbord zou aan de hand van de info die je verstrekt een moederbord uit de MSI K9N serie zijn en deze hebben een AMI BIOS.

Twee biepen achter elkaar wijst op een geheugen probleem, de acht biepen duiden in de richting van een probleem met je grafische kaart of het geheugen op je grafische kaart.

Nu kun je deze acht bieps ook wel eens krijgen als je grafische kaart een slecht contact maakt bij het slot op het moederbord.

Als je vertrouwd bent met hardware zou je het onderstaande eens kunnen proberen.

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Haal de grafische kaart nu eens uit je pc, en steek ze terug in het slot op het moederbord.

Start je pc nadien en kijk eens of je nu wel beeld krijgt.

Hetzelfde kun je ook uitvoeren met de geheugenlatje in je pc, maar zorg steeds dat je pc stroomloos is en dat je statisch ontladen bent.

Laat maar weten of het wat opgelost heeft ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ik heb de grafische kaart en de ram geheugens eruit gehaald en weer erin. nog steeds hetzelfde aantal piepjes alleen pauzeert hij nu na de acht piepjes en vervogens komt een piepje wat anders klinkt. precies hetzelfde als het piepje wat ik altijd hoorde aan het begin als mijn computer gewoon normaal functioneerd opstart en daarna na een pauze weer het piepje wat gelijk is aan de rest. Heel erg bedankkt voor je hulp nogmaals!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel latjes geheugen gebruik je in deze pc, als het er meerdere zijn probeer dan eens met één latje.

Lost dit niets op dan haal het geheugen latje eruit en plaats dan het andere eens.

Heb je een andere grafische kaart die je eens zou kunnen proberen, misschien eens navragen bij vrienden of kennissen of die er misschien één hebben liggen die je zou mogen gebruiken om te kijken of het ook daadwerkelijk je grafische kaart is die defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten zonder grafische kaart kan in principe geen kwaad, nu weet je wel dat je grafische kaart niet meer herkend word door je moederbord. Mogelijk is je grafische kaart defect, maar er kan net zo goed een probleem zijn met het moederbord.

Daarom mijn vraag of je van iemand een kaart zou kunnen lenen om te testen, want als je een nieuwe koopt en het blijkt aan je moederbord te liggen zit je met een grafische kaart waar je niets mee kunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.