Ga naar inhoud

Computer 'freeze' bij laden van windows


kevke01

Aanbevolen berichten

Beste,

Wanneer ik de computer opstart, is alles normaal, tot hij plots Windows wilt laden. Hij zit dan muurvast, met een zwart beeld.

Ik heb geprobeerd om in veilige modus te gaan, bij het laden van de drivers, zit hij vast.

Ik heb geprobeerd om de recovery disk en ook hirens disk in te steken, maar ook hierbij zit hij plots vast.

Ik heb wel al eens gezien, dat er een blauwe scherm kwam met iets van 'antivirus'.

Ik heb al geprobeerd ook de cmos batterij uit te halen

of met één ram disk op te starten of wisselen.

Is er een manier om dit op te lossen?

Danku voor uw hulp.

Mvg,

Kevin _______

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Kevin,

Welkom op het PCH!

Probeer het eens op deze manier.

Downloaden van de bestanden en aanmaken van de rescue disk of stick moet je doen met een niet besmette pc.

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

  • Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

18898d1338636312-sabam-virus-helaas-kaspersky-usb1.jpg

  • Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Stop de cd in het cd/dvd station of sluit de usb stick aan op de besmette/geblokkeerde pc

  • Start die PC opnieuw op vanaf de cd of stick.

Bij “Press any key to enter the menu” druk je op gelijk welke toets om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

· Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Windowsunlocker

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

  • Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kevin,

Welkom op het PCH!

Probeer het eens op deze manier.

Downloaden van de bestanden en aanmaken van de rescue disk of stick moet je doen met een niet besmette pc.

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

  • Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

18898d1338636312-sabam-virus-helaas-kaspersky-usb1.jpg

  • Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Stop de cd in het cd/dvd station of sluit de usb stick aan op de besmette/geblokkeerde pc

  • Start die PC opnieuw op vanaf de cd of stick.

Bij “Press any key to enter the menu” druk je op gelijk welke toets om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

· Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Windowsunlocker

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

  • Herstart de computer.

Beste,

Dank voor uw hulp!!

Ik heb gedaan wat u vroeg, maar zonder succes.

Bij het vragen om de overeenkomst te accepteren zit hij vast.

Ik herstart de computer, nogmaals usb, direct muurvast.

Wat denk je?

Danku voor de follow up!

Groetjes

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is dat precies? Wanneer dien je een overeenkomst te accepteren :hmmmm:?

Het is niet echt een overeenkomst hoor :) ik bedoelde End User License :)

Hij vroeg eerst, je taal, selecteerde engels,

Dan vroeg hij, agree end user license.

Moment dat ik op '1' wou duwen, blokkeerde hij mijn pc.

Zie bijlage :)

Heb ook al BartPE en WinPE geprobeerd, zelfde verhaal

Groetjes,

Kevin

post-39885-1417705184,5475_thumb.png

aangepast door kevke01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp kan je dus nu opnieuw Windows correct opstarten?

Nu krijg ik dezelfde kenmerken zoals bij windows.

Als dit het geval is mag je ter controle nog eens onderstaande uitvoeren:

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp kan je dus nu opnieuw Windows correct opstarten?

Als dit het geval is mag je ter controle nog eens onderstaande uitvoeren:

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Hallo,

Ik kan Windows niet meer starten, en zelf nu bij bios zelfde problemen.

Ik heb gemerkt, als ik goed luister naar de ventilatoren hoor ik van, nu gaat die beeld geven en nu niet.

Bij nu niet, maakt hij direct veel lawaai, en bij nu wel niet.

Groetjes,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

In dat geval moet je het probleem duidelijk gaan zoeken bij de hardware. Maak je computer eens open en controleer als alle onderdelen nog goed vast zitten.

post-30057-1417705184,6265_thumb.gifSchakel de stroom uit alvorens je aan de slag gaat!

Ook kan je de computer eens ontstoffen, dit geeft vaak positieve resultaten. Lees daarvoor zeker dit eens door ;-).

Is dit alles gebeurd, sluit de computer dan opnieuw aan op het stroomnet maar laat de computerkast open. Controleer als alle ventilatoren gaan draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

In dat geval moet je het probleem duidelijk gaan zoeken bij de hardware. Maak je computer eens open en controleer als alle onderdelen nog goed vast zitten.

[ATTACH=CONFIG]22468[/ATTACH]Schakel de stroom uit alvorens je aan de slag gaat!

Ook kan je de computer eens ontstoffen, dit geeft vaak positieve resultaten. Lees daarvoor zeker dit eens door ;-).

Is dit alles gebeurd, sluit de computer dan opnieuw aan op het stroomnet maar laat de computerkast open. Controleer als alle ventilatoren gaan draaien.

Dit is al gebeurd :)

Alles mooi ontsoft, maar zonder resultaat.

Ik heb vandaag ook elk onderdeel apart uitgeschakeld (met telkens stroom eerst uit)

Ik heb ondervonden dat ik terug scherm krijg door constant de jumper en de cmos batterij uit te doen en terug in.

Ik denk dat het aan de batterij kan liggen en ook aan de grafische kaart, want er kwam eens een beeld met rare kleuren.

Ik zal volgende week kijken voor een batterij en bij iemand gaan voor grafische kaart te gebruiken.

Ik hou je op de hoogte :)

Alvast bedankt voor de hulp !

Groetjes

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.