Ga naar inhoud

[OPGELOST] Turbo Pascal


ampoel

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik zit in het vierde middelbaar en momenteel werken we veel met Turbo Pascal (TP). Nu moeten we enkele opdrachten uitvoeren maar ik weet niet hoe het moet. Ik moet bv een worp met twee dobbelstenen simuleren. Ook nog het gemiddelde van drie gehele getallen. Of een munt stuk laten opgooien en telkens laten tonen of het kop of munt is.

Weet iemand waar ik die programma kan vinden of weten jullie het zelf? Alvast bedankt.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

moet iets als volgt zijn;

program Gemiddelde;
var
getal1,getal2,getal3,gemiddelde : real;

begin
Write('Geef getal een tot 3 een na een in'); 
Readln(getal1); Readln(getal2); Readln(getal3);
Write('Het gemiddelde is');
gemiddelde:=(getal1+getal2+getal3)/3;
Write(gemiddelde);
end.

Zou zoiets moeten zijn.

Voor dat muntje moet je gewoon gebruik maken van een random-generator, maar die ken ik niet in TC.

(waarom in godsnaam TC trouwens, dat wordt zowat nergens meer gebruikt)

Als je geen degelijke cursus TC hebt, kan je op deze site vrij veel vinden (zeker genoeg voor de basis aan te leren) Webplain.de | Turbo Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Voor te leren programmeren?

Ik zou eerder Java aanraden, dat wordt nu nog volop gebruikt (ook veel in het onderwijs, dus als je later een dergelijk vak krijgt is dat alleen maar een voordeel dat je er al wat van kent) & is qua moeilijkheidsgraad ook niet overdreven (zal ongeveer gelijk zijn, komt er gewoon op neer dat je een beetje de basis onder de knie krijgt. De commando's zijn wel anders, maar op zich is het principe wel gelijkaardig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wijzelf gebruiken op school het programa Netbeans om java in te programmeren.

overal op het internet zijn ook wel stukjes van de code's op internet te vinden.

anders zou je in de boekhandel eens kunnen zien voor een boek er over, zoals programmeren voor dummies, of "en dan is er java"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.