Ga naar inhoud

Signaalsterkte nieuw UPC modum


Lelt

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort een nieuw abbonement voor internet afgesloten bij UPC inplaats van Tele2. Nou moet dit nieuwe modum aangesloten worden op de hoofdaansluiting met als resultaat dat het modum in de woonkamer staat. Het vorige modum stond altijd op de eerste etage en daarmee had ik een uitstekende signaalsterkte. Omdat het nieuwe modum nu beneden staat heb ik hier op zolder signaalsterkte matig/redelijk. Is er een manier om het signaal op een of andere manier te versterken? Verplaatsen van het modum is geen optie. Ik heb wel ergens iets gelezen over repieters maar daar heb ik verder geen verstand van. Alvast bedankt.

Groet,

Jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar ik wordt er nog niet veel wijzer van. Als ik het goed begrepen heb kan je die range extender op zolder zetten en aan een kabel aansluiten? Er loopt wel een kabel naar zolder, maar die zit aangesloten op mijn PS3, omdat die bij het vorige modum ook niet genoeg signaal had. Dus dan kan ik die range extender op die kabel aansluiten en hier neer zetten. Ik neem aan dat mijn PS3 dan ook genoeg signaal heeft dus die heeft dan die kabel toch niet meer nodig. Of heb ik jou uitleg nou helemaal verkeerd begreen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrepen heb kan je die range extender op zolder zetten en aan een kabel aansluiten?

Nee dat werkt namelijk draadloos.

Er loopt wel een kabel naar zolder, maar die zit aangesloten op mijn PS3, omdat die bij het vorige modum ook niet genoeg signaal had.

Je kan beter een de netwerkabel aansluiten op een switch en de PS3 erop aansluiten en access-point op aansluiten voor draadloos verbinding.

Dit is ook de beste methode.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke. Een switch werkt dus eigenlijk als een splitter voor de televisie? Ik steek achterin de netwerkkabel die nu naar de PS3 loopt en kan vervolgens nog een kabel naar de PS3 maken? Dan vervolgens nog een kabel naar het access-point. Dan neem ik aan dat het access-point wifi signalen uitzend, waardoor ik met mijn laptop een goed signaal heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan heb ik nog 2 vragen. Ik heb op de site van UPC gelezen dat het een probleem kan geven om een extra router op het modum aan te sluiten, omdat het modum een modum en router in één is. Geeft het geen problemen met een access-point dan? Verder weet ik niet of een switch persé nodig is. Kan ik niet gewoon alleen een access-point nemen? Als ik die hier op mijn kamer zet heeft mijn PS3 ook voldoende signaal lijkt mij. Dus daar hoeft dan geen kabel naartoe denk ik. Of kan je maar 1 apparaat aansluiten op het access-point?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een extra router wilt toevoegen moet je instelling wijzigen en dat lukt niet altijd met alle router.

Bij access-point heb je dat probleem niet want het is geen router.

switch heb ik bijgevoegd om voor PS3 beter is om met netwerkkabel te werken dan draadloos.

Je kan geen toestellen aansluiten op access-point

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb het topic opnieuw geopend omdat ik nog 1 vraag heb. Ons oude internet is inmiddels afgesloten en ik heb nogsteeds geen goed bereik boven. Nu vroeg ik me af of ik persé een access point nodig heb of dat ik het ook wel red met een range extender zoals deze, http://www.pc-helpforum.be/f211/wireless-range-extender-26446/

En wat is precies het verschil tussen een access point en een range extender? Dit omdat een access point een stukje duurder is en ik dat een beetje zonde vind als het probleem met een range extender opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.