Ga naar inhoud

[OPGELOST] Virus: (backdoor?) Trojan, laptop loopt vast, veel pop-ups


Gast Yunzhu

Aanbevolen berichten

Je zal het ongetwijfeld al opgemerkt hebben, maar in de eerste run van Combofix zijn die twee broertjes Online Security Guide en Security Troubleshooter verwijderd.

Om nu terug met een propere lei te starten, moet je nog even “grote schoonmaak” houden : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de (eventueel) besmette herstelpunten. En je JAVA kan een update gebruiken.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Combofix wordt verwijderd en een nieuw systeemherstelpunt wordt aangemaakt.

Download CCleaner.

Installeer het en start het op. Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scannen voor fouten’. Als er fouten gevonden worden klik je op ”alle fouten herstellen” en ”OK”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Je Java software is verouderd. Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem. Doe eerst deze stappen om Java te de-installeren en de nieuwere versie te installeren.

Download Java Runtime Environment (JRE) 6u6.

  • Scroll omlaag naar : "Java Runtime Environment (JRE) 6u6".
  • Klik op de "Download" knop aan de rechterkant.
  • In het uitklapmenu rechts naast Platform, selecteer “Windows”.
  • Vink aan: "I agree to the Java SE Runtime Environment 6 License Agreement", en klik op “Continue”.
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-6u6-windows-i586-p.exe link ONDER Windows Offline Installation en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn, zeker je webbrowser.
  • Ga dan naar Start -> Configuratiescherm -> Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op “Verwijderen” of op de “Wijzig/Verwijder” knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u6-windows-i586-p.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

That’s it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Je bent m'n held ;)

Ik heb nog maar 1 vraagje, moet ik de programma's die ik voor het oplossen van de problemen heb gebruikt (Combofix, Smitfraud, Hijack, CCleaner), gewoon laten staan of mogen die verwijderd worden?

Ik krijg nu de melding (in een geel gekleurde kader) van 'Symantec Antivirus Corporate Edition' dat mijn 'File... disabled' is, moet ik ergens misschien iets activeren?

Suuuuuper bedankt om dit op te lossen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Je bent m'n held ;)
Laat maar zitten, want "helden moeten ook sterven". Heb ik ooit ook maar ergens gelezen, vermoed ik :laugh:
Ik heb nog maar 1 vraagje, moet ik de programma's die ik voor het oplossen van de problemen heb gebruikt (Combofix, Smitfraud, Hijack, CCleaner), gewoon laten staan of mogen die verwijderd worden?
Combofix, Smitfraud en HiJackThis zijn programma's die je alleen voor probleemoplossing nodig hebt. Mocht je terug moeilijkheden hebben dan moet je die op dat ogenblik opnieuw downloaden (zo heb je ook altijd de meest actuele versie). Conclusie : deze 3 mag je verwijderen. Hoe je Combofix moet opruimen staat al in mijn vorig bericht, de anderen kan je gewoon via Software (indien daar toevallig aanwezig) of via Windows Verkenner verwijderen.

CCleaner is - naar mijn mening - één van de beste cleaners om op geregelde tijdstippen eens te gebruiken én kan je dus behouden. Een échte aanrader. De standaardcleaner mag je best elke week eens laten bollen, de registercleaner elke maand of langer (de periode die je hiervoor kiest is natuurlijk een beetje afhankelijk van je computergebruik).

Ik krijg nu de melding (in een geel gekleurde kader) van 'Symantec Antivirus Corporate Edition' dat mijn 'File... disabled' is, moet ik ergens misschien iets activeren?
Norton/Symantec-spullen zeggen me niet echt veel en deze foutmelding nog minder. Not my cup of tea. Heb je deze Symantec Antivirus Corporate Edition als antivirus ? Zo ja, zal je inderdaad daar eens bij de instellingen moeten gaan kijken. Laat maar eens horen hoe dit afgelopen is.
Suuuuuper bedankt om dit op te lossen!!
Graag gedaan ;););)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo geschiedde het...

Nooit gedacht dat ik deze boel "zelf" zou kunnen fixen. Alles is weer in orde en daarbij kan deze topic als opgelost benoemd worden! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.