Ga naar inhoud

VBA - xlDialogPrint - kleur printen


Yvontje82

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zou graag mbv VBA in mijn programmering willen opnemen dat het werkblad in kleur wordt afgedrukt. Standaard staat de werkprinter op "black&white". In de argumentenlijst van "xlDialogPrint" staat als arg8 "color", maar het lukt mij op geen enkele manier om deze werkend te krijgen. Ook zou ik graag willen dat hij ook automatisch op "ok" voor mij klikt, zodat ik dat niet zelf hoef te doen.

[TABLE]

[TR]

[TD]xlDialogPrint[/TD]

[TD]range_num, from, to, copies, draft, preview, print_what, color, feed, quality, y_resolution, selection, printer_text, print_to_file, collate[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

In de VBA zelf zie ik bij het opmaken van de opdracht dat er zeker 30 argumenten zouden moeten zijn. Maar in de Helpfunctie van VBA zie ik er maar 15. Dus ik mis er een aantal. Het zou dan misschien ook kunnen zijn dat de color-optie een ander argument-nummer heeft.

Hieronder de opdracht zoals ik hem tot nu toe heb geformuleerd.

Application.Dialogs(xlDialogPrint).Show arg1:=2, arg2:=1, arg3:=1

Ik wil wel graag even meegeven dat ik echt nog wel een beginner ben, dus graag een beetje in Jip-en-Janneke-taal uitleggen :-)

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.