Ga naar inhoud

PC valt spontaan uit


Aanbevolen berichten

daarnet ondanks fan op 100% toch weer terug PC geblokkeerd : er stonden wel veel tabbladen open (+/- 8) . De originele fan was 1,5 cm dik, de nieuwe slechts 1 cm dus zelfs op max. toerental kan het misschien wel zijn dat de nieuwe minder koelt dan de oude op gereduceerd toerental.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik merk al een tijdje dat de beeldweergave van m'n scherm niet 100% correct is : de rode balkjes bovenaan elke post op deze pagina lopen rechts verder uit tot de rand van het scherm (in een grijstint weliswaar).

mvg

Damo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had ook vaak bij uitval een wit scherm, :hmmmm: mocht je een eenvoudige grafische kaart kunnen proberen zou ik dat zeker eens doen. Wel dien je de onboard dan uit te schakelen.

Heb je jou moederbord al eens nagekeken of er geen condensators bol staan of lekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

Het is me nog niet gelukt om een grafische kaart van iemand anders te gebruiken maar het moederbord heb ik wel al nagekeken : geen zaken zoals condensators die bol staan of lekken. Ondertussen doet het scherm weer normaal (geen uitlopers van lijnen) en ook de PC zelf is sinds vorig bericht niet meer geblokkeerd. Ook het lagertje van de ventilator heb ik gesmeerd : maakt nu minder geluid maar toch zou ik een andere ventilator willen kopen met 4 aansluitingen, heeft u tips waarop ik hiervoor op moet letten en waar ik zo'n ventilator kan kopen ?

groetjes,

Damo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je me de diameter van de fan kan meedelen help ik je een goede koeler uitzoeken, want heb info proberen te zoeken over de door jou gebruikte koeler maar er is zo goed als niets over te vinden.

Ik heb dit ganse topic nog eens rustig door gelezen en er zijn nog enkele dingen die we kunnen uitproberen.

Start Speccy eens op en in het scherm van Speccy worden de temperaturen van je processor en moederbord weergegeven.

Laat nu je antivirus eens je systeem scannen en houd dan eens de temperaturen in de gaten, lopen deze hoog op?

Dan kun je nog het volgende uitvoeren.

Start HDTune en ga naar het tabblad Benchmark.

Klik op Start, dit kan een tijdje duren en zal ongeveer eruit zien als in de volgende afbeelding.

post-24526-1417705409,5091_thumb.png

Zie je in jou benchmark grote verschillen tijdens het testen, en dan bedoel ik of de snelheid ineens terug zakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

Bedankt voor de moeite : top !

Gegevens fan : 70x70x1,5 typenr : A7015-30RB-3AN-F1 Merk : Cooler Master DF0701512RFMN Server - Square Fan DC 12V 0.22A

onderstaand een screenshot van Speccy en HDTune, de temperatuur van processor loopt op tot max 67°C, van moederbord +/- 40°C en HD 44°C :

post-41321-1417705410,8441_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen lijken me normaal tijdens het scannen van je systeem.

Maar de screenshot van HDTune is verre van goed te noemen :hmmmm:

Hieronder zie je een screenshot van een gelijkaardige Hitachi schijf.

post-24526-1417705411,8298_thumb.png

Vergelijk deze afbeelding maar eens met het resultaat van jou schijf.

Nu kan dit verschillende oorzaken hebben waarom je leessnelheid zo erg varieert als bij jou.

Je Sata verbinding of kabel is niet goed of kan los zitten, deze zou je eventueel kunnen vervangen als je er ééntje hebt.

Als een nieuwe kabel en de verbindingen zitten goed niets helpt kan je HD slecht zijn, we hebben eerder een HDTune test gedaan maar deze was om te kijken of je slechte sectoren op de HD aanwezig waren.

Maar een slechte contact of een probleem met het pcb zou dit kunnen veroorzaken.

Je zou deze HD eens in een andere pc kunnen hangen en wederom testen met HDtune en kijken naar het resultaat, is dit het zelfde kun je er zeker van zijn dat je HD slecht is.

Is het resultaat wel goed kan het probleem bij de SATA controller op het moederbord liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik geen (eenvoudige) mogelijkheid om dit te proberen, desktops zijn aan 't uitsterven precies....

De PC loopt enkel nog maar vast als ik meer dan 8 tabbladen open maar da's ook weeral 2 weken geleden. Alleen de ventilator maakt nog iets te veel lawaai

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.