Ga naar inhoud

ghost copy van HDD naar SSD


volcom

Aanbevolen berichten

hallo,

zou het verstandig zijn om een ghost copy te maken van mijn HDD en op mijn SSD te zeten?

of kan ik beter een clean install doen? (heb ik niet zoveel zin naar want dat zal dan een hele tijd duren en ghost is veel sneller.)

ik had dingen gelezen over misallignment als je een ghost deed maar anderen zeggen dan weer van niet.

wie kan me helpen?

mvg,

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen wil ik eerst even zeggen dat als je info zoekt over een bepaalde tool, je altijd berichten en opmerkingen vind over problemen met deze tool. Logisch want als er geen problemen zich voordoen posten de mensen die deze tool gebruikt hebben geen bericht om te zeggen dat het wel goed werkte dus negatieve berichten vind je altijd het meest.

Heb een cursus gevonden over het migreren naar een SSD met diverse tools waaronder ook Paragon Migrate OS to SSD. > Cursus: Overstappen op SSD - Computer!Totaal

Verder heb ik nog twee handleidingen gevonden en hier worden veelal freeware tools gebruikt.

How to Migrate to a Solid-State Drive Without Reinstalling Windows

How To Migrate Windows 7 to a Solid State Drive - How-To Geek

Bronnen:

Computer!Totaal

Lifehacker, tips and downloads for getting things done

How-To Geek - Computer Help from your Friendly How-To Geek

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is ook wel waar. de positieve dingen hoor je meestal niet. soms wel spijtig hoor.

en bedankt voor de links ik zal ze eens doorlezen.

maar had al even die bekeken met de toot van Paragon en daari staat toch dat hij de alignment direkt goed zet dus zou moeten lukken :D

bedankt voor de hulp en de links!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.