Ga naar inhoud

Php


Aanbevolen berichten

hey,

Ik zou graag een site maken en zou daar graag een forum en een chat op hebben. Nu is het zo dit gebeurt met PHP en men kennis van PHP is matig kan zelf niet heel zo'n script samenstellen. Kan iemand me helpen. Zijn er PHP scripts die op het Internet terug te vinden zijn dan moet ik niet meer zelf coderen?

MVG van bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

fora's zijn zo te downloaden op phpBB.nl • Homepage

en dan kun je nog MOD's installeren met een portal erin en nog meerdere dingen...

chatkanalen zoals wat ik al eerder zei dat alles wordt opgeslagen dat kan ik ook nog wel maken, en die zijn ook zo te downloaden.

of gewoon een IRCkanaal aanmaken bij een bedrijf of hoster die die IRC kanalen deelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik ga beginnen met het forum in orde te brengen.

Heb phpbb3 gedownload van php zelf maar ik heb dat zip mapje opgeslagen op men bureaublad en ik kan er niet zo goed aan uit. Er staan veel verschillende php files in en mapjes en kan er egt niet zo goed aan uit. Kan iemand me helpen ?

mvg van bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het zip bestandje hebt gedownload van de phpbb site af moet je dit even uitpakken (in het .zip bestandje staat al een mapje met phpbb als het goed is dit moet je zo laten en gewoon direct uitpakken op bijvoorbeeld je bureaublad)

dan moet je met een FTP programma het mapje uploaden naar de server/hoster door in te loggen met je FTP gegevens. (het is slim dat je het met een FTP programma doet zodat je geen time-outs foutmeldingen krijgt)

zodra je dit gedaan hebt zou het op de server/hoster het er zo moeten uit zien:

------www.hoster.be--------------------

-----------phpbb------------------------

--------------alle php files en mapjes ----

de "trapjes" hierboven zijn mappen

nu ga je in je internet browser naar:

www.hoster.be/phpbb

en hij zal automatisch met de installatie komen

voor de installatie moet je wel database toegang hebben en de volgende gegevens hebben:

- Database host

- Database gebruikersnaam

- Database wachtwoord

- Database naam (deze kun je zelf aanmaken)

tijdens de installatie worden deze gegevens gevraagd. de host is meestal localhost, maar dit geeft je hostingbedrijf je als je je database aanmaakt/aanvraagt.

als je nog meer informatie wilt, moet je maar even vragen. dan zal ik eens kijken of ik een installatie handleiding met screenshots kan maken. ;)

Met vriendelijke groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.