Ga naar inhoud

Snelle en krachtige pc


VUUR

Aanbevolen berichten

Na lange tijd is het tijd om mijn oude pc gedag te zeggen en een nieuwe aan te schaffen. Ik heb zoveel verschillende specificaties gezien dat ik nu helemaal de kluts kwijt ben. Mijn eerste overweging was om een [h=4]MEDION® ERAZER® PC X5371 D aan te schaffen maar na een aantal reviews en ontevreden klanten heb ik hier vanaf gezien. Nu denk ik eraan om een pc samen te stellen die volledig aan mijn wensen voldoet en graag zou ik hierbij jullie mening willen. [/h]

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen, video bewerking met pinacle, foto bewerking en internetten
  2. Wat is mijn budget ? - Mijn budget is tot 1300 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - Misschien
  5. Ga ik later upgraden ? - misschien als iets vervangen moet worden
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? ja
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - ja, Windows 8 (64bits).
  9. Ga ik zelf installeren ? - nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Intel Core i7 3820 (of 3770 k) / 3.6 GHz processor
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Ja
  12. Heb ik specifieke wensen ? - stille koeler, 2TB hardeschijf, SSD 128GB, minimaal 2GB videokaart en indien mogelijk WLAN/Wifi
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- woonachtig in NL en geen specifieke (web)winkel maar ik heb 3 voorkeur winkels: flexcomputer.nl, Azerty,gamepc.nl

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen en alvast bedankt voor jullie tips.

[h=4][/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oke nu had ik nog wat vragen, wat is het verschil tussen deze moederborden:

ASUS P8Z77-M PRO

ASRock Z75 Pro3

MSI X79A-GD45 (8D)

En wat vinden jullie van de volgende twee PCs:

PC 1:

  • Intel Core i7-3820 3.60 GHz
  • 16GB DDRIII 1333MHz (max 64GB) Corsair Werkgeheugen
  • 1000 GB SataII Harde schijf
  • AMD Radeon HD 7870 XT jokerCard 2GB
  • CoolerMaster hyper 412S , Koeling
  • MSI X79A-GD45 (8D) , moederbord
  • Cooler Master CM690, Behuizing
  • 700 watt Cooler master voeding
  • 7.1 geluidkaart
  • DVD brander
  • 51 in 1 cardreader
  • 1Gbit netwerkkaart
  • windows 8

PC 2:

De kosten zijn namelijk bijna gelijk voor beide pc's. Graag hoor ik van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen de ASUS P8Z77-M PRO en de Asrock Z75 Pro3 is zoals je uit de de naam kunt opmaken de chipset.

De Z77 chipset heeft een betere layout van de stroomvoorziening voor je CPU en vooral bij het overklokken is dit een pluspunt.

De Z77 heeft

2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8)

1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black)

1 x PCIe 2.0 x1

en de Z75 heeft

- 1 x PCI Express 3.0 x16 slot (PCIE2: x16 mode)

- 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (PCIE3: x4 mode)

- 1 x PCI Express 2.0 x1 slot

- 2 x PCI slots

WIl je ooit SLI gaan draaien zul je toch voor de Z77 van Asus moeten kiezen.

Zo zijn er bij de Z77 van Asus 4 USB 3.0 poorten aan de achterzijde en 2 bij de Z75 van Asrock

Ook qua overklok mogelijkheden id de Z77 van Asus beter uitgerust en bied deze meer mogelijkheden.

De MSI X79A-GD45 is een totaal ander socket en chipset en is totaal niet te vergelijken met de 1155 sockets

De X79 chipset bied wel het meeste van wat er tegenwoordig mogelijk is en is natuurlijk het best uitgerust.

Dan de pc die je hebt samengesteld ;-)

De Intel Core i7-3820 3.60 GHz is in principe een zes core processor waarvan ze twee cores uitgeschakeld hebben.

Maar in de meeste benchmarks moet de i7-3820 het onderspit delven tegen de Core i7 3770.

En ook het stroomverbruik van de Core i7 3770 is beter > zuiniger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dus wat ik eruit begrijp is dat de MSI X79A-GD45 iets beter is maar niet compatibel is met de Core i7 3770 en ook dat de Asus z77 meer mogelijkheden biedt.

Wat betreft de PCi slots, hoeveel blijven er vrij bij de ASUS Z77? In de toekomst zou ik er namelijk iets bij willen voegen en hiervoor heb ik een PCi slot nodig.

En nog even om kort te sluiten, wat raad je me aan qua samenstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MSI X79A-GD45 is een totaal ander processor voet, de Core i7-3820 is vrijwel goedkoper dan de Core i7 3770K maar het moederbord voor de Core i7-3820 zijn meestal een heel stuk duurder.

Als je kiest om niet te gaan overklokken zou je ook kunnen gaan voor de Core i7 3770 die toch wat goedkoper is dan de 3770K.

Voor welk apparaat zou je nog een PCI slot nodig hebben? Of wat zou je in de toekomst willen gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan ga ik voor de Core i7 3770K omdat ik in de toekomst toch denk aan overklokken. Ik wil de Prof Red Series DVB-S2 7300 PCI installeren die ik thuis heb liggen, verder zou ik misschien ook nog een prof. geluidskaart willen toevoegen. Ik had ook nog een vraag over het moederbord;wat is het verschil tussen de Intel desktop board DZ77 GA-70 en de ASUS P8 Z77-M PRO behalve de prijs?[h=1][/h][h=1][/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.