Ga naar inhoud

MEDION en radeloos....


Lambert

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb recent de

MEDION® AKOYA® P36830

Windows® Vista® Home Premium,

AMD Phenom X4 9500 Quad Core (2,2 GHz),

NVIDIA® GeForce 9600GT,

4 GB DDR2 RAM,

500 GB harde schijf

gekocht om er grafisch werk mee te doen. Grafisch werk betekent dan ook de programma's van Adobe, zoals Photoshop CS3, Illustrator etc. Kortrom de Adobe Creative Suite Premium.

Maar... ik krijg geen enkel programma van deze suite geinstalleerd ! De setup start op, maar daar houd het dan ook mee op.

Alle andere programma's zijn geen enkel probleem, ze draaien als een trein.

Ik heb van alles geprobeerd:

- installeren als administrator, verhoogde prioriteit, uitschakelen anti-virus en firewall, uitschakelen alle services, uitschakelen DEP.

Resultaat: NOPPES !

Adobe blijft zo dood als een pier.

Bij een vriend die een dual-core Medion heeft gekocht een week voor ik mijn Quad kocht heb ik probleemloos het pakket kunnen installeren...

Medion getelefoneerd en hen het probleem voorgelegd: de fout ligt bij Adobe !

Dan maar getelefoneerd naar Adobe: een uur aan de telefoon gehangen en alles geprobeerd wat ik zelf al geprobeerd had: NOPPES !

De brave man aan de telefoon was ook ten einde raad en heeft beloofd het uit te zoeken en me terug te telefoneren of te mailen: na een week zit ik nog altijd op wacht en stapelt zich het werk hier ongelofelijk op en dreig ik klanten te verliezen...

Wie kan me verder helpen ? Heeft iemand die ook al meegemaakt ?

Ik begin radeloos te worden....

Bedankt voor jullie hulp

Lambert

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

u vertelt dat u de suite ook al ergens anders heeft geinstalleerd?

dat kan een probleem zijn omdat veel software bedrijven dit niet toestaan.

hebben ze bij adobe toevallig gekeken of adobe niet weigert te installeren vanwege een hardware configuratie?

het klinkt misschien vreemd, maar ik heb wel eens (vaker) meegemaakt dat software simpel weg weigert te installeren op een pc wegens de hardware configuratie.

mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yannick,

het klinkt inderdaad vreemd, temeer omdat ik op verschillende pc's, met verschillende processoren (AMD, Intel, dual, quad cores) het pakket heb geinstalleerd, en ze werken als een trein, vandaar o.a. "radeloos" in de titel van de topic...

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste lambert,

ik begrijp uw situatie volledig.

maar u zegt dat het op meerdere pc's is geinstalleerd...

volgens mij vind adobe dat niet goed... tenzei het de illegale versie is... maar daar mogen wij u niet bij helpen.

beste is dat u adobe nogmaals belt en vraagt hoe het staat met de vraag wat dit betreft.

hoe ver komt het installatie scherm trounwes?

start het wel op, of opent er echt helemaal niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yannick,

het is een zuiver legale versie, of Adobe het goed vind of niet het ik geen boodschap, mij ging/gaat het erom om uit te testen wat de oorzaak kan zijn.

Ik ga ook niet zomaar overal mijn gekocht gaan installeren, na het installeren en op werken getest te zijn, wordt het terug van de pc's verwijderd...

Sinterklaas laat wel even op zich wachten ;-)

Wat het doet: setup opstarten, op het einde van het setup balkje, noppes, niets.

Hij begint zelfs niet aan de installatie/werkt de installatie niet verder af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lambert,

Vereisten voor Adobe Suite:

  • Intel® Pentium® 4 (1.4GHz processor for DV; 3.4GHz processor for HDV), Intel Centrino®, Intel Xeon® (dual 2.8GHz processors for HD), or Intel Core™ Duo (or compatible) processor; SSE2-enabled processor required for AMD systems
  • Microsoft® Windows® XP Professional or Home Edition with Service Pack 2 or Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise (certified for 32-bit editions)

En de Intel processors. Voor AMD processors die dienen SSE2-enabled te zijn. Die van jouw is ook SSE2 enabled. Dus dat is het probleem niet.

Enkel de 32 bit versies, weet niet welke versie jij hebt draaien.

Hier een topic op de Adobe forums.

Adobe Forums - Can't install Premiere Pro CS3 in vista x64!

Ben gaan kijken bij Medion en vermoed dus dat je een 32 bit versie hebt van Windows Home Premium.

Dan lijkt het erop dat Adobe niet overweg kan met de Quad, genoeg posten gezien daarnet met problemen hiermee. Geen enkele met een oplossing.

Wel ergens een post gelezen dat Adobe met een Quad zal werken met CS4, CS3 is niet compatible en geven allemaal dezelfde melding zoals jij hier zegde. Gebeurd noppes met installatie.

Maar probleem is dus wel bekend bij Adobe, dus wie dat jij aan de lijn hebt gehad ... die moet terug op cursus :laugh:

Heb het vermoeden elke keer dat je naar Adobe gaat bellen je met een ander verhaal afgescheept gaat worden. Ze hebben daar een boek liggen "Excuse of the day" (Sorry) Heb zelf in de IT gewerkt vroeger....

Misschien is er een oplossing als je in een virtuele PC zou werken. Ben niet zeker of dat gaat lukken.

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/overview.mspx

Daar zou je dan XP of Vista kunnen opzetten en proberen of hij Adobe dan in die omgeving wel wil installeren. Als je Vista zou installeren zeker 1024mb aan geheugen nemen.

Andere oplossing je werkt met Hulp op aftand op de computer van je vriend...grapje... maar toch als je echt in de nood zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

wat nog een optie is, is om de quadcore cpu eruit te halen en er een amd dualcore in te plaatsen, een 6400+ oid. Dat kost je rond de 130€ en je zal naar alle waarschijnlijkheid echt niet zoveel trager zijn of een phenom quadcore (mede door de veel hogere kloksnelheid, en maar 2 cores die sowieso optimaler gaan benut worden dan 4 cores)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.