Ga naar inhoud

DNS-server reageert niet


Stupid

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort een serieus probleem met mijn ACER-laptop, want ik kan namelijk geen sites meer bezoeken. Als ik op 'problemen oplossen' klik, zegt hij: 'DNS-server reageert niet' .

Ik zit nu op een andere computer, want met die van mij kan ik dus niet meer op internet. Met de andere computers kan ik dit wel, dus aan de verbinding ligt het niet.

Ik ben absoluut geen held in het computerwezen, dus ik heb geen idee hoe ik het probleem kan verhelpen.

Hopelijk kan/wil iemand mij voorthelpen? :-)

Al vooraf bedankt,

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij de eigenschappen van je netwerkkaart of een DNS-adres is ingesteld.

Als je gebruik maakt van DHCP kun je het DNS ook automatisch laten toewijzen.

Indien je deze toch graag ingevuld hebt, vraag dan bij je ISP (internet provider) het juiste DNS-adres aan, of deze vind je in de handleiding/ documenten van je ISP. Vaak vind je deze ook op internet als je googled met ISP-naam + dns adres

Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van een publieke DNS.

Mocht je daar niet uitkomen, laat het dan weten en vermeld welk besturingssysteem je gebruikt (welke Windows-versie).

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.