Ga naar inhoud

Juiste formule opmaak gezocht, geraak slechts halfweg AANTALLEN /maand tellen


Flightcase

Aanbevolen berichten

[ATTACH]24106[/ATTACH]

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze site.

Echter hebik deze site-topics doorgenomen maar vond niet meteen een passende oplossing voor mijn rekenblad. Echter vind ik niet de juiste formule opmaak om aantallen te zoeken dat in een bepaalde maand voorkomen. Het is ook zo dat sommige (datum) cellen leeg blijven tot er effectief een datum in geschreven/overgenomen wordt vanuit een andere cel. Het probleem dat ik nu heb is dat ik met de huidig ingevoerde formule ook de lege cellen tel, hetgeen niet de bedoeling zou dienen te zijn. Ik heb een voorbeeld met SOMPRODUCT, maar deze werkt enkel als mijn rekenblad 100% ingevuld werd. Deze telt dus lege cellen op. Ik had initieel gedacht aan de formule =AANTAL.ALS( , maar krijg de criterium niet gevonden. In het bereik (opmaak) kunt U wel zien dat het effectief rekening houd met de 1 en 0 waarden van de desbetreffende maand, maar in het criterium loop ik vast.

Elke hulp zou welkom zijn :-(

Ik heb een advies nodig van een expert vrees ik, want dit gaat mijn petje te boven :-(

Hopelijk is er iemand zo vriendelijk om mij uit mijn droom te helpen..

Mvg

Eli

voorbeeld2.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]24107[/ATTACH]

Hallo iedereen,

Als aanvulling op mijn vorige sheet wil ik graag met deze mijn probleem willen laten nakijken.

In deze excell leg ik duidelijk uit welk probleem zich voordoet :hmmmm:

Ik geraak er zelf met de beste wil niet uit..

Hoplelijk helpt iemand mij mee zoeken naar de oplossing aub?

Sorry voor het ongemak, en bedankt aan iedereen dat graag wilt reageren..:banghead:

voorbeeld (3).xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.