Ga naar inhoud

Controle samenstelling algemene/gaming pc


Thomas456

Aanbevolen berichten

Hallo,

Nu dat we al twee maanden met een (frustrerend trage:D) vervang-pc moeten werken is het tijd om een nieuwe aan te schaffen. Ik heb reeds een samenstelling gemaakt waar ik tevreden over ben, maar doordat ik al even de pc hardware niet meer zo sterk volg, zou wat professionele controle zeer gewaardeerd zijn :-).

Hieronder nog het stappenplan van pch:

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Algemene pc voor ouders en gaming pc voor broer en mezelf

2. Wat is mijn budget ? – Rond de prijs van de samenstelling hieronder (€ 770) inc verzendingskosten. Dus zeker niet boven de € 800

3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling

4. Ga ik overklokken ? Neen

5. Ga ik later upgraden ? Waarschijnlijk niet, maar het is natuurlijk altijd mogelijk.

6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Usb 3.0 is echt wel een must naar de toekomst toe.

7. Ga ik zelf assembleren ? – Normaal gezien wel, heb al een stuk of 3 computers probleemloos in elkaar gekregen. Misschien kies ik voor het gemak toch nog voor de CPU assemblage al is het maar voor de garantie.

8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? – Nee. Windows 7 64 bit ligt reeds klaar

9. Ga ik zelf installeren ? Ja

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? – Ik ben toch een fan van AMD GPU’s, maar ik weet niet of dit aan te raden is met een Intel Cpu? Nu heb ik een nvidia kaart in de samenstelling

11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? – Nee. Scherm, toetsenbord, muis is allemaal aanwezig. Ook geen dvd brander meer nodig.

12. Heb ik specifieke wensen ? – In principe zou ik graag GTA 5 nog willen aankunnen, maar hoe zwaar deze zal zijn is nog niet bekend. Een ssd zal waarschijnlijk niet meer in het budget passen dus dit hoeft eigenlijk niet. Liefst ook hardware die in vooraad is.

13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Belgie, azerty lijkt mij het voordeligst als ik vergelijk met andere webshops.

Bedankt alvast

Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat niemand halt roept bij mijn samenstelling, dus ik ga ervan uit dat er niks mis mee is :top: Het enige dat ik nog veranderd heb is de cpu, ipv de 3570k zal ik de gewone 3570 nemen omdat ik toch niet van plan ben te overclocken.

Straks zal ik dan deze samenstelling bestellen. Ziet er volgens mij toch een deftig pc'tje uit. Heb ook even overwogen om een waterkoeling systeem te nemen van corsair, maar naar prijs/temperatuur verschil tegenover de cooler master hyper zag het er mij niet interessant uit.

De topic zal ik dan morgen markeren als opgelost als er niemand meer reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er een uitstekende samenstelling uit. Vergeet wel niet om een DVD-brander te nemen, vooral voor games kan dat nog wel eens handig zijn.

Onze excuses voor het late antwoord, we zijn namelijk bezig met een nieuw systeem voor samenstellingen. :)

Geen probleem, ik was ongeveer voor 95% zeker dat alles bij elkaar paste. Heb overigens nu pas kunnen bestellen en met deze bevestiging kon dat dus met een gerust geweten ;-).

Een DVD-brander is niet nodig, deze haal ik gewoon uit de oude pc. Het enige onderdeel dat nog werkt waarschijnlijk :D .

Bedankt voor de reactie :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.