Ga naar inhoud

Geen internettoegang


kotbewoner

Aanbevolen berichten

Beste,

In de week zit ik op kot, reeds enkele weken heeft de kotbaas een nieuwe router geplaatst. Normaal loopt het internet bij ons via een kabel in de muur (LAN) die je in je pc plugt. Nu ik heb ook een modem om zo draadloos internet te hebben. Nu sinds dat de nieuwe router er staat kan ik zowel via LAN als via draadloos (heb beide al geprobeerd) niet meer op het internet. Het zit namelijk zo dat volgens het netwerkcentrum ik wel een verbinding heb met de computer maar geen internet maak. Er komt namelijk altijd dat er geen internettoegang is terwijl ik wel verbonden ben met mijn internet.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens geprobeerd die nieuwe router te resetten? Gewoon een minuutje ofzo de stroom eraf.

Verder is de kans groot dat jouw kotbaas zo nonchalant is dat hij/zij het wachtwoord van de router niet veranderd heeft. In dat geval kun je op die router inloggen met het standaard-wachtwoord (te vinden op Google [router merk + type] + default password).

Kijk dan daar de instellingen eens na.

Het eerste waar ik naar zou kijken is of DHCP is ingeschakeld (in zowel router als PC).

Maar probeer het eerst eens met een router-reset (ff stroom eraf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inloggen in die router is nu niet meer nodig omdat je zojuist hebt geconstateerd dat het niet aan de router ligt.

Je kunt immers met andere computers wel op het internet komen.

Ik ken WIndows Netwerkcentrum niet, maar is er niet een ' diagnose-tool' voor het herstellen vd de verbinding en het opsporen van verbindingsproblemen ? Volgens mij heeft Windows zo' n soort programma. (Ik gebruik zelf geen Windows, dus kan het niet nakijken)

En als je met rechts klikt op je netwerkkaart, kun je dan kiezen voor ' herstellen' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat bij de eigenschappen vd netwerkkaart de DNS ingesteld als 'automatisch toewijzen'?

Als je het IP-adres automatisch laat toewijzen (met DHCP) is het verstandig om ook de DNS op automatisch te zetten.

Als je een vast IP-adres gebruikt (dus DHCP uitgeschakeld) vul dan de DNS-gegevens van je ISP (internetprovider) in. Deze zijn te vinden in de handleiding/documenten van je ISP of op het internet te vinden met Google '[iSP-naam] + DNS adressen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb dat allemaal gecontroleerd, alles was in orde. Nu heb ik net via een LAN verbinding geprobeerd en opeens lukte dat wel al ik wat met mijn internetprofielen heb gepruld. Momenteel werkt het dus, ik weet zelf ook niet goed hoe ik het heb geregeld maar het is in orde.

Hartelijk dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.