Ga naar inhoud

Grafische kaart crasht


jorgenbyl

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

ik heb een maand geleden een nieuwe pc gebouwd en deze werkt buiten het volgende perfect :

tijdens het gamen crasht mijn pc regelmatig. dit is niet enkel tijdens het gamen, soms krijg ik ook het 'er is een fout met windows opgetreden :(' blauw scherm, maar vooral tijdens het gamen, waardoor ik dus denk dat het iets is met de GPU(ik heb geen onboard gfx) ik heb alle laatste drivers al geinstalleerd, verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niets opgelost. mijn windows is ook opnieuw geinstalleerd maar ook zonder succes. ik heb dit ook al gemeld aan de leverancier van mijn onderdelen en heb ook al een nieuwe GPU gekregen , want de vorige gaf opeens geen beeld meer maar ik heb nog steeds dit probleem.

mijn RAM heb ik ook al gecontroleerd en deze lijkt ook in orde.

ook heb ik de temperatuur gecontroleerd, maar na enkele uren gamen op high graphics wordt de GPU niet warmer dan 56°C en het systeem en CPU hangen rond 35-45°C

De crash zelf tijdens het gamen : het scherm wordt blauw met witte horizontale strepen en het geluid blijft op 1 toon hangen. dit scherm blijft een seconde of 10 en dan reset de computer zichzelf en geeft windows aan dat er een probleem was en dat deze opnieuw moest worden gestart.

ik heb een screenshot gemaakt van de bestanden die zouden opgestuurd worden naar windows, en waar dus (denk ik) iets fout aan is.

ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij kan helpen.

soms heb ik het enkele dagen niet, maar nu vandaag is het al 5 keer gebeurd!

Hieronder nog de onderdelen van mijn computer:

CPU : AMD FX-8320

MOBO: Asrock 970 extreme4

RAM : 16GB G.Skill (2x8GB)

GPU : XFX HD Radeon 6870 (1GB DDR5)

SSD vertex 4 128 gb

alvast bedankt !

post-42130-1417705317,9116_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

ok ik ga dit vanavond meteen doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.