Ga naar inhoud

kan niet booten van CD/DVD


jorgenbyl

Aanbevolen berichten

Hallo ,

ik moet voor een ander probleem mijn pc laten booten vanaf een cd,

maar als ik dit probeer start hij gewoon windows op.

ik heb in mijn BIOS de DVD lezer als 1ste boot option maar toch doet hij dit niet ,

ook niet als ik het BOOT option menu open , en dan DVD aanduid start hij gewoon meteen windows op.

hij geeft de DVD wel aan en hij werkt ook perfect want lezen enzo is geen probleem.

hoe kan ik mijn cd booten ?

bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook op een willekeurige toets gedrukt als op het scherm verschijnt: "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/ dvd"?

Is het wel een cd of dvd waarvan je kan opstarten zonder in Windows te komen, met andere woorden is het een opstartbare cd of dvd?

Wat staat er op die schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook op een willekeurige toets gedrukt als op het scherm verschijnt: "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/ dvd"?

Is het wel een cd of dvd waarvan je kan opstarten zonder in Windows te komen, met andere woorden is het een opstartbare cd of dvd?

Wat staat er op die schijf?

Er staat een bestandje op dat iemand me hier heeft gegeven om mijn geheugen te testen. En ik kan kiezen voor boot menu en daar dan dvd kiezen maar dat doet hij niet (de pc is volledig opgestart naar windows binnen 10 sec , lezen wat er staat is onmogelijk)

En het is een gewone cd , een niet herschrijfbare

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan bedoel je Memtest dat je moest uitvoeren.

http://www.pc-helpforum.be/f111/grafische-kaart-crasht-57570/#post382280

Heb je onderstaande uitgevoerd, dus gebrand via de functie "image branden" ?

indien je het niet weet, met welke software heb je de schijf gebrand?

Om je geheugen te testen download je op de site van 'Memtest+86.org'

de laatste Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)

Pak het gedownloade bestand uit en brand het .iso bestand op een cd.

Leg de zonet gebrande cd in je cd/dvd station en herstart de pc.

Tijdens het opstarten druk je herhaaldelijk op de Del toets om in je BIOS te komen.

Indien dit niet werkt, kijk dan in het POST scherm, hier staat vaak vermeld welke toets nodig is om de BIOS te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.