Ga naar inhoud

Printer delen tussen verschillenden pc's


eques

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb nu een laptop met windows 7 op en een desktop met windows XP op. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om mijn printer (een kyocera FS 1030 D) aan te sluiten aan mijn laptop en zo toch via mijn desktop documenten te kunnen afprinten (weliswaar op voorwaarde dat mijn laptop aan staat). Ik heb een thuisnetwerk en via mijn laptop kan ik mijn desktop zien in mijn netwerk, maar via mijn desktop kan ik mijn laptop niet zien en als ik hem zie krijg ik geen toegang. Is het eigenlijk mogelijk om dit te doen of gaat dat niet omdat je met 2 pc's zit die elk een ander besturingssysteem hebben?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit helpt niet,

ik kan via mijn desktop niet de printer vinden die is aangesloten op de laptop. Ik kan zelfs niet aan de gedeelde documenten. Andersom ondervind ik geen problemen, maar aangezien de printer aan de laptop is aangesloten heeft dat weinig nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ eques,

Als er een usb-poort in de router is, kan je de printer daar aansluiten, zodat het mogelijk is om van beide pc's te printen.

De laptop hoeft je niet aan te zetten als je vanaf de xp wilt printen.

Anders wordt het wellicht een printserver, om toch je wens te vervullen.

Want eerlijk gezegd ik weet niet hoe ik die foutmelding zou mouten oplossen :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.