Ga naar inhoud

extra router aansluiten


Toniolie

Aanbevolen berichten

In mijn woonkamer heb ik een pc aan een bedraad netwerk waarbij ik een router aan het modem gekoppeld om mijn laptop te gebruiken waar ik wil in huis. Dat werkt.

Op mijn zolder het ik nog een pc aangesloten op de router maar omdat de laptop hier een slecht bereik heb probeer ik nog een router op zolder aan te sluiten maar dat lukt nog niet.

Als het mogelijk is wat ik wil zal het me uiteindelijk wel lukken maar mijn vraag is: is het mogelijk wat ik wil. Kan ik een router aan een router aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan, maar dan zal je de 'router-functie' moeten uitschakelen zodat je router werkt als een switch.

Wat ook wel eens wil werken als je in de eerste router (gezien vanaf je modem) de DHCP wél aanzet, en de tweede router is DHCP uitgeschakeld.

Elke computer die aangesloten is op de tweede router geef je dan een vast IP-adres.

Maar een switch aansluiten op je router is veel makkelijker, en een switch is doorgaans veel goedkoper dan een router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.