Ga naar inhoud

processor voor videobewerking


Aanbevolen berichten

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe zwaar je wilt gaan videobewerkingen. Spreken we dan over af en toe een aantal korte filmpjes, of toch het zwaardere werk?

8GB voldoet voor lichte videobewerkingen, maar 16 is eigenlijk geschikter voor zwaardere bewerking.

Wat betreft de processor biedt AMD niet echt iets interessant, daarom is een Intel model uit de Ivy Bridge-familie de beste keus.

Maar als je advies wilt voor een samenstelling, zou je dit lijstje even kunnen invullen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

even het probleempje situeren: voordien werkte ik met een camera en dv cassettes en een behoorlijk videobewerkingsprogramma (corel videostudio 12), maar camera ging stuk, dus ik kocht een moderner apparaatje met hd; de videobewerking doet het nog wel , maar erg traag en vooral de pc valt stil bij het renderen; ik heb niet de bedoeling noch de centen om een nieuw systeem aan te schaffen, ik wil alleen voor mij prive wat video-filmpjes kunnen bewerken met dit nieuwe apparaatje;

ik heb al ram bijgeplaatst tot 4 gb, zonder succes, zal 8 gb wel soelaas brengen ? allicht is het de processor die te licht is...

met dank voor een concreet en "goedkoop" advies

mvg

m.

aangepast door marcelstuyck
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.