Ga naar inhoud

Installatie printer HP Officejet 4500 Wireless lukt niet (meer)


DeeWee

Aanbevolen berichten

Geachte,

Computer met Windows 7 - 64 bits. De printer was al correct geïnstalleerd in oktober 2012, maar vorige week kreeg ik er problemen mee. Na opstarten van PC en printer kon ik nog 1 printopdracht uitvoeren, maar bij een tweede printopdracht bleef het document hangen in de wachtrij. Ik heb de printer nu volledig verwijderd, alsook alle software hieraan verbonden. Ik heb de sofware OJ4500vG510g-m_Full_13.exe gedownload van de site van HP en wil die nu installeren. Hierbij is de printer ingeschakeld maar de USB-kabel ontkoppeld. Als hij vraagt om de USB-kabel aan te sluiten, kan ik niet verder naar "volgende".post-33579-1417705325,5891_thumb.jpgZie bijlage. Tevens zie ik dat door de usb-kabel aan te sluiten, die installatie van die driver (?) bezig is, maar ook dan krijg ik de foutmelding dat er geen stuurprogramma' s zijn geïnstalleerd.

Kan u mij verder helpen om die printer (aangekocht in okt 2012) aan de praat te krijgen???

Dank bij voorbaat.

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je over een AMD- processor beschikt kan je deze tip ook nog proberen.

Indien dat niet helpt controleer dan ook eens welke type je juist hebt, er zijn er drie.

post-23245-1417705328,3203_thumb.png

Wat ook een mogelijkheid is, zet een herstelpunt terug van voor het verwijderen van de driver/ software.

Hoe je dat doet lees je hier.

Dan lossen we het eventuele probleem dat printopdrachten niet uitgevoerd worden wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen AMD-processor, en het gaat over de derde printer in je lijstje (de draadloze all-in-one G510n).

Herstelpunt heb ik ook al uitgevoerd helemaal na de eerste problemen. Ik heb hem nu draadloos geïnstalleerd, maar tijdens de laatste fase (configuratie) kreeg ik weer de foutmelding dat er een "onherstelbare fout" is opgetreden. Ik zie de printer wel staan bij mijn "apparaten en printers", en ik kon weer eenmaal een pagina uitprinter, maar de volgende printopdrachten blijven weer in de wachtrij staan. En zeggen dat die printer vorige week nog zo goed werkte....:thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze zeer nuttige tip! Ik ben hem nu aan het downloaden, alle hoop is voorlopig op jouw tip gevestigd, maar anderszijds moet ik er ook bij vermelden dat ook mijn installatie(s) via bijgeleverde CD-rom (setup.exe) niet gelukt zijn. Morgen probeer ik met die nieuwe software. Bedankt. Ik hou je op de hoogte.

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-33579-1417705329,5317_thumb.jpgHallo,

Deze namiddag verder gewerkt aan de (her)-installatie, maar dan nu met de software/driver die jij hebt aangegeven (n-z). Nu kon ik wel verder bij het aanvinken van de USB-verbinding. Maar toen liep het fout bij de laatste fase, de configuratie (zie bijlagen). Mijn antivirus was uitgeschakeld tijdens de installatie. Maar al bij al lijkt de printer redelijk te werken. Ik kan scannen, mijn faxtest is gelukt en ik kan printen. Het probleem is echter dat de printer na een gelukte printopdracht, daarna geen tweede printopdracht wil uitvoeren, maar deze taak dan in de wachtrij zet. Ik moet die dan manueel verwijderen. Als ik de printer afsluit en opnieuw opstart, kan ik weer printen, ook als het meer pagina' s zijn en meerdere copys in dezelfde printopdracht. Maar ook weer hierna wordt een nieuwe printopdracht in de wachtrij gezet. Voorlopig kan ik er mee leven. Ik moet ook niet alle dagen printen. Ik bekijk het nog wel een paar dagen of het doenbaar is op die manier. Mocht u nog een tip hebben, dan hoor ik het graag.

mvrgr,

Dirk

post-33579-1417705328,986_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de Printer los van de PC.

Verwijder via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen alles wat afkomstig is van je HP printers ( dus ook de vorige installaties indien aanwezig).

Voer dan onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Voer dan de installatie uit met de laatste driver/ software (dus van G-510n) en sluit de printer pas aan als er om gevraagd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Opdracht uitgevoerd, printersoftware HP verwijderd, CCleaner geïnstalleerd en laten draaien tot fouten verwijderd waren. Heropgestart en HP software (n-z) terug geïnstalleerd. USB-aansluiting wordt weer herkend en de installatie loopt verder. Maar het configureren duurt weer ongeveer 10 minuten tot als er dan weer de "onherstelbare foutmelding" tevoorschijn komt (zie bijlage). Verder in de tweede bijlage weer de foutcode die daarop volgt. Dan komt de melding dat de software wordt verwijderd. Maar bij "apparaten en printers" staat hij als correct geïnstalleerd, ik kan scannen, ik kan printen, en hij heeft nu zelfs al 4 printopdrachten na elkaar gedaan zonder ze in de wachtrij te zetten. Ik denk dat ik het beter zo zou laten. Wat denk jij ???

vrgr,

Dirk

post-33579-1417705330,6082_thumb.jpg

post-33579-1417705330,5191_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.