Ga naar inhoud

Koppeling plakken - automatische aanpassing ?


sofiake

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb nog een topic lopen ivm een database die ik probeer te maken via Access, maar omdat dat niet zo simpel blijkt te zijn ga ik proberen in excel.

Een vraag hierover :

ik heb een (nieuwe) database (met verschillende tabbladen) in excel gemaakt (per gebouw - vb 1 : database Gemeentehuis) met verschillende tabbladen , waaronder 1 tabblad "onderhoudscontracten". Aangezien ik reeds een bestand heb waarin alle onderhoudscontracten vermeld staan (voor alle gebouwen samen), had ik het via "koppeling plakken" gedaan gekregen. Dan worden ook eventuele wijzigingen overgenomen in het nieuwe bestand.

Probleem is nu echter dat ik ook een aanpassing wil in het nieuwe bestand als ik een extra lijn toevoeg in het bestand "onderhoudscontracten".

Concreet :

in het bestand "OC" heb ik bv 30 lijnen (eentje per OC) met oa een kolom die vermeldt mbt welk gebouw dit OC is. Dus ik heb dan bv 10 lijnen die gesorteerd kunnen worden op het gebouw "gemeentehuis". Om die over te brengen naar het nieuwe bestand, heb ik ze dus gesorteerd via soort gebouw (in dit geval gemeentehuis) en die sortering heb ik dan gecopieerd via "koppeling plakken" .

Nu zou ik dus graag in mijn nieuwe database gedaan krijgen dat als ik in het bestand "OC" een nieuwe lijn toevoeg met in de kolom soort : "gemeentehuis" dat die lijn automatisch bijkomt in mijn database "gemeentehuis" of stel dat er een contract wijzigt van gebouw (bv eerst in kolom soort "buurthuis" maar dat wordt gewijzigd naar "gemeentehuis" dat die lijn-dat contract dan ook bijkomt in mijn database "gemeentehuis" en eventueel verwijderd wordt uit mijn database "buurthuis".

Is het voor iemand duidelijk ?

Enig idee of zoiets mogelijk is ?

Anders moet k dus elke keer als ik in "OC" een lijn bijmaak of de soort van het gebouw verander, dit nog een manueel gaan kopiëren naar die verschillende databases ..

Alvast bedankt !

Mvg

Sofie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.