Ga naar inhoud

nieuwe lap top


Gast orlane

Aanbevolen berichten

Beste, ik zou grag een nieuwe lap top kopen maar weet niet goed waar ik op moet letten

prijs +/-700 euro .tis voor redelijk gewoon gebruik geen games .

geen grafiche toestanden hoe krachtig moet mijn pc zijn en waar let ik het best op.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovenstaande laptops zijn denk ik mijn inziens geen goede keuze omdat ze beide over een extra grafische kaart beschikken. Orlane geeft aan de laptop te gebruiken voor standaard zaken en "geen games". Dus ga op zoek naar een laptop met onboard grafische kaart dat spaart je geld uit of je zal voor het zelfde geld betere cpu of meer geheugen of grotere hdd hebben.

De samsung NP350E5C lijkt me hier dan een betere keuze. Ruwweg 100 euro goedkoper dan die asus/sony en heeft daarbij de snelste cpu. Voor de rest is er ook alles op aanwezig.

Aangezien je dan toch een budget van 700 euro hebt, zou ik persoonlijk de notebook upgraden met een ssd. Haal de standaard hardeschijf eruit en gebruik die als externe usb hardeschijf (usb doosje aanschaffen). Met een Samsung 120GB ssd komen de meesten al wel toe. En dan heb je voor in totaal nog geen 700 euro een serieus snel laptopke. Een ssd plaatsen is de enigste echte effectieve methode om een laptop een serieuse boost te geven. Een standaard laptop hardeschijft draait aan 5400rpm en zorgt gewoon dat heel uw systeem traag is ongeacht hoeveel geheugen of wat voor cpu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.