Ga naar inhoud

Traag internet op 1 specifieke computer


Aanbevolen berichten

Dat lijkt me helaas meer aan iets van de router/modem zelf te liggen dan aan je computer.

Als dit niet voorkomt wanneer je de computer met een kabel verbindt dan kan je problemen aan de computer uitsluiten. Anderzijds kan het zijn dat:

  • Een voorwerp het signaal van jouw router/modem blokkeert.
  • De WiFi adapter in jouw computer het een beetje aan het begeven is (dit kunnen we controleren).
  • De router/modem aan vervanging toe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geen idee heb deze computer nog nooit kabel aangesloten aangezien, mijn computer boven staat en me vader niet door het hele huis gaten wil boren en zo de kabel naar boven wil krijgen, heb dus draadloos zoals je al wist. Wifi adapter is van Sitecom heb ik al redelijke tijd maar lijkt me raar dat die het zomaar begeeft, helemaal omdat het vooral 's avonds is dat het internet soms hele trage momenten heeft, en de router/modem tja, das gewoon zo'n goedkoop standaard ding van Tele 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virussen en malware kunnen we bij deze wel uitsluiten als oorzaak van het probleem. De beschrijving die je geeft ruikt verdacht veel naar problemen bij de provider zelf. S'avonds gaan de meeste mensen in jouw regio waarschijnlijk online en dat merk je aan de internetsnelheid. Dat dit plots is heeft misschien te maken met een update van je provider.

Ik denk dat je best eens contact kan opnemen met je ISP (Internet Service Provider) zo weet je direct meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De Tele2 router; gaat het hier om een DV-2020 van Davolink?

Probeer eens in te loggen op je router.

Open je webbrowser en tik in de adresbalk 192.168.1.1 gevolgd door Enter.

Tik in bij gebruikersnaam: user

Tik in bij wachtwoord: user

Kan je daar ergens een optie terugvinden om de firmware up te daten?

Je gaf aan dat de router beneden staat en je computer boven, is dat op de eerste verdieping of over welke afstand spreken we hier? :hmmmm:

Tot slot nog even dit:

Het ergste is in de avond na 7 uur, maar over het algemeen is het ook overdag niet even snel als het daarvoor was.

Zoals al gezegd gaan rond dit tijdstip de meeste gebruikers online je kan eens proberen als het wijzigen van kanaal iets oplevert. Dit kan je doen als je ingelogd bent op de router (zie hierboven).

Probeer eens enkele andere kanalen als 11 of 13.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Er zijn helaas wel meerdere comtrend routers... kan je de jouwe uit deze lijst halen?

Op PCH maken we geen gebruik van Teamviewer, we proberen alles wel zo goed mogelijk uit te leggen zodat iedereen het zelfstandig thuis kan ;-).

Eenmaal we het exacte type van je router hebben kunnen we ook gerichter gaan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding van je router eens doorgenomen. Echter heeft Tele2 de router zo aangepast dat vele van de originele functies niet meer mogelijk zijn :dong:. Ik denk dat je dus gewoon best even kan bellen met de klantenservice van Tele2, voor hen is dit dagelijkse kost waar ze je zo doorheen loodsen.

Je kanaal zou je moeten kunnen veranderen onder Wireless - Advanced. Probeer dit eens te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.