Ga naar inhoud

PC met externe harde schijf doet niets meer


TapeHavo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds 1,5 jaar heb ik een externe harde schijf. Werkt allemaal prima, maar een paar maanden geleden kreeg ik ineens het probleem dat mijn pc niet meer wilde opstarten. Na tientallen seconden startte de pc uiteindelijk 'gewoon' op.

Afgelopen week kreeg ik mijn pc ineens niet meer aan, tot op heden doet ie niks.

Enkele opmerkingen:

- De externe harde schijf loskoppelen helpt niets

- De externe harde schijf werkt naar behoren (getest op laptop)

- De pc heeft stroom (binnenin de pc zit een groen aan/uit lampje en bij het helemaal uitzetten van de pc zie ik de ventilatoren ook kort ff draaien)

- De stroomkabel heb ik al gewisseld

Enig idee hoe dit kan of wat het probleem wellicht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal geeft de pc bij het opstarten 1 korte piep.

Is dat bij jou ook zo, krijg je meerdere piepjes of krijg je helemaal geen piepje.

Als je meerdere piepjes krijgt, kan je die dan noteren zoals een morse code (lang - kort met eventueel een pauze tussen de piepjes) en deze dan aan ons doorgeven.

Geef, indien gekend, ook aan welk BIOS je hebt (AMI, Phoenix, Award, ...) of het merk, model en type van je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen piepje is meestal slecht nieuws.

Dit kan betekenen dat het moederbord geen stroom krijgt of dat het defect is.

- De pc heeft stroom (binnenin de pc zit een groen aan/uit lampje en bij het helemaal uitzetten van de pc zie ik de ventilatoren ook kort ff draaien)
Gezien deze opmerking, vrees ik dat het moederbord defect is.

Best mee naar de winkel gaan om te laten nakijken.

Vraag eerst een bestek voor een eventuele herstelling want soms is het prijsverschil tussen een herstelling en een nieuwe pc zo klein dat je beter een nieuwe koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm.. dank voor de info.! Dan zal ik eens kijken of ik hier een mannetje kan vinden die dit eens kan bekijken..

Over het algemeen is het zo dat, op het moment dat je moederbord kapot is, het verstandiger is om je hele pc te vervangen, toch? Omdat vaak na je moederbord gerepareerd te hebben, het volgende hardware probleem zich na een tijdje aandient.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vele gevallen is dit inderdaad verstandiger, vooral als het defecte moederbord al enkele jaren oud is.

De kans is groot dat de andere (oude) componenten (cpu, ram, HD, ...) niet meer compatibel zijn met het nieuwe moederbord.

Als je dan alles moet gaan vervangen, wordt het al snel een kostelijke operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.