Ga naar inhoud

opstartprobleem

philspain

Aanbevolen berichten

Hallo,

M´n netbook is bijna klaar om in de prullebak te verdwijnen !!!

In een van m´n vorige discussie melde ik een "unmoutable bootvolume" probleem, waardoor m´n netbook niet meer normaal opstartte !

Een netbook bevat geen cd-rom drive , dus hebben we hem moeten opstarten via een usb-stick.

Af en toe komt het probleem met de "unmountable bootvolume" weer naar boven, zoals gisteren, echter.....

nu blijft mn pc hangen bij hetvolgende :

1: c:\WINDOWS

Wich Windows installation would you like to log onto

(to cancel, press ENTER) ? 1

Type the Administrator password :

Na "1" te hebben ingevuld voor Windows, vraagt ie naar het Administrator password !!??

Nooit van gehoord en ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn ?

Help please !!

Thnx Phil

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het administrator password heb je normaal kunnen ingeven bij de installatie van je Windows besturingssysteem.

Het is ook mogelijk om dit leeg te laten bij de installatie, en dan kan je in dit geval gewoon op 'ENTER' drukken en doorgaan zonder password.

Als er wel een password is ingegeven, kan je eens proberen met dat van je gewone account (als die er een heeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in Veilige modus geraken (meestal door bij het booten na het bios-scherm op de F8 te tokkelen) ?

dan kan je van daaruit een systeemherstel proberen

alhoewel een unmountable bootdivice meestal wijst op het niet herkennen van je schijf - maar probeer toch eerst maar of je in veilge modus kan raken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je best een herstelinstallatie van je XP doet, maar gezien je geen cd-speler hebt in je notebook moet het vanaf een usb-stick.

De handleiding ervoor staat hier (<klik ! ) uitgeschreven - 'k heb het hele artikel zelf niet doorgenomen dus moest je vragen hebben, dan ga ik er eens naar kijken.

Moest je die stick niet kunnen maken vanaf jouw systeem (wellicht), dan zou je op zoek moeten naar een andere computer om het ermee te doen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.