Ga naar inhoud

opstarten software


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben net een en ander aan het uitproberen met .BAT en .CMD files, welke dezelfde eigenschappen zouden hebben.....

Wil een bestandje aanmaken waarmee ik door 1 klik alle programma's kan starten die ik dagdagelijks op start.

Zo is daar Outlook, mijn webbrwoser, Newsleecher, en nog een en ander, maar ik zit momenteel een beetje vast.

Bvb Paint en een website opstarten, dat lukt al, maar Outlook daar zit ik al vast, ik geef in mijn bestand in: START c:/ProgramData/Microsoft/Windows/Menu Start/Programma's/Microsoft Office/Microsoft Office Outlook 2007.exe, maar dan krijg ik foutmelding dat deze doelmap niet bestaat?

Als ik andere dingen wil laten opstarten, hoe, en vooral, naar welk bestand zoek ik dan , naar een .EXE?

Zoals C:/programfiles/newsleecher/newsleecher.exe??

Zie jullie advies tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal staan dergelijke uitvoerbare bestanden in de map met > Toepassing aangegeven. Vrij eenvoudig is dat je bij werkende snelkoppelingen van de programma's onder > RMK > Eigenschappen kijkt en dan het doel overneemt. Dat is dus gelijk het uitvoerbare bestand. In sommige programma's heb je onderdelen dan moet je soms een parameter toevoegen, maar die moet je dan wel weten voorbeeld > ???.exe /lu = LiveUpdate bij Norton.

Onderstaand wat eenvoudige voorbeelden in een batch file:

cls

rem Norton LiveUpdate

pause

"C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine64\20.0.3.36\uistub.exe" /lu

rem Norton Snelle scan

pause

"C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.0.3.36\navw32.exe" /QUICK

rem File Hippo.com UpdateChecker

pause

"C:\Program Files (x86)\FileHippo.com\UpdateChecker.exe"

rem MBAM Update

pause

"C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /update"

rem MBAM Snelle scan

pause

"C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /scan-quick"

rem ready

pause kun je weglaten, dan wordt volgens mij alles zonder onderbreking uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt al voor deze toelichting.

Heb nog enkele vragen:

1) is het hoofdlettergevoelig?

2) als er in een map, tussen twee woorden een spatie staat, dan moet dat gerespecteerd worden?

3) als ik verwijs naar een .txt bestand, dan kan ik bvb ingeven: c:\gebruikers\.....\desktop\voorbeeld.txt ?

4) mijn koppeling naar Outlook krijg ik nog steeds niet voor mekaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog enkele vragen:

1) is het hoofdlettergevoelig?

Hoeveel hoofdletters staan er in de voorbeelden!

2) als er in een map, tussen twee woorden een spatie staat, dan moet dat gerespecteerd worden?

Waarom staan er aanhalingstekens in de opdrachtregels?

3) als ik verwijs naar een .txt bestand, dan kan ik bvb ingeven: c:\gebruikers\.....\desktop\voorbeeld.txt ?

Tekst bestanden in een batch file? Wat wil je daar dan mee doen? Dat zijn geen uitvoerbare bestanden en met een beetje geluk kun je ze inzien met het commando: type tekst.txt

4) mijn koppeling naar Outlook krijg ik nog steeds niet voor mekaar?

Ik heb geen outlook maar WLiveMail, zal kijken of ik die kan vinden.

RMK = rechtermuisknop

- - - Updated - - -

"C:\Program Files (x86)\Windows Live\Mail\wlmail.exe"

aangepast door De Hulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terugkomend op de antwoorden die gegeven waren. Ikzelf heb ook wel eens last gehad met de spatie en de bestand namen, ook zijn namen met veel extra tekens als (x86) en zo best wel moeilijk. Daarom kun je ook overwegen om te linken naar een snelkoppeling van outlook, zo staat bij mij de snelkoppeling van outlook hier: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Windows Live Messenger.ink Dit is misschien iets gemakkelijker, maar de voorkeur ligt bij jou. Sorry als het een beetje moeilijk lezen is ik kan hier op de een of andere manier geen spaties gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een snelkoppeling van het tekstdocument. Ga dan naar RMK > Eigenschappen (van de snelkoppeling) > Doel en selecteer, kopieer de opdrachtregel in de batch file

cls

cd\

c:

"C:\Users\Username\Desktop\Nieuw tekstdocument.txt"

Voer je de batch file uit dan wordt het kladblok/document geopend.

- - - Updated - - -

Dit staat er nu : start "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Microsoft Office\Microsoft Office Outlook 2007.exe" , ook dat werkt niet

Volgens mij kan dat niet werken omdat het hele pad/path niet deugt. Lijkt mij dat MS Office in > Program files zit.

aangepast door De Hulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.