Ga naar inhoud

Zeer trage lap top


Juken

Aanbevolen berichten

Ja, ik heb al contact gehad en ze stellen zich ook dezelfde vraag. Normaal is dat hetzelfde paswoord want ik heb een "valid user ID. Nu, hebben ze me een tooltje opgestuurd en het zou moeten mogelijk zijn terug te herstarten. En als het me niet lukt dan mag ik altijd met die laptop langskomen ze helpen me nog wel. Dat is toch ook al iets hé? Maar ik moet er wel 70km voor rijden. Nog een tip die ik aan jouw wil geven: de reden dat ik met deze oude laptop+XP nog wil blijven werken is dat die nog een parallelle poort heeft. En die heb ik nodig bij sommige machines nieuw firmware te installeren. Men denkt daar dikwijls niet aan maar dat is voor sommige machines wel een probleem aan 't worden. Maar ik hou je op de hoogte, zeker weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoals beloofd. De XP werkt terug met de hulp van mijn oude service desk vrienden.

Ik heb het juiste paswoord gekregen. Voor hen was dit ook de eerste keer dat ze dit meemaakten.

Dit is een paswoord dat door een computer wordt gegenereerd tijdens de installatie van firma-pc.

Maar dat beest blijft héél traag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn we dan weer terug.

Als ik in safe mode wil opstarten met netwerk option dan krijg ik de keuze uit heelwat domain namen (van vroeger, de firma) die vindt hij natuurlijk niet. Dus ik kan niet op het netwerk. Ik heb ook geprobeerd die Malwarebytes op mijn andere pc op te starten en daar gaat het wel. Ja, ik zit dus weer vast....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in safe mode wil opstarten met netwerk option dan krijg ik de keuze uit heelwat domain namen (van vroeger, de firma) die vindt hij natuurlijk niet. Dus ik kan niet op het netwerk.
Wat bedoel je hier juist mee?

Kan je het lijstje met "beschikbare" domeinnamen hier eens posten?

Kan je eventueel een afbeelding maken en toevoegen als bijlage (want een beeld zegt meer dan 1000 woorden :-) )

Probeer anders eens met de account administrator en als domeinnaam de naam van de pc (als die beschikbaar is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat laatste lukt wel. (Administrator en naam van de pc)Ik ben dan in safe mode en zie een gedeelte van de icoontjes waaronder malwarebytes. Maar meer heb ik nog niet gedaan ik heb nu wel wat angst om een verkeerde toets in te drukken ;-)

Maar ik weet dus niet of ik verbonden ben met het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te weten of je verbonden bent met internet, volstaat het om de browser te openen en google.be in te tikken in de adresbalk.

Als je verbonden bent met internet, kan je dubbelklikken op het icoon van malwarebytes.

Waarschijnlijk zal je de vraag krijgen om eerst te updaten en dit moet je toestaan.

Na de update zal malwarebytes verder opstarten.

Selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw logje van hijackthis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die MBAM wil maar niet opstarten. Ik heb internetverbinding met utp! Het is el zo dat ik een tijdje kan surfen maar dat de Firefox regematig crasht... Dit doet hij ook in safe mode en internet explore crasht soms ook. Ik heb ook geprobeerd zonder ook maar één browser aan te hebben en Malwarebaters op te starten... De zandloper loopt enkele seconden en verder gebeurt er niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het nog eens met AdwCleaner.

Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

A3qkP9RCEAAOZhQ.jpg

Sluit alle openstaande vensters.

  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Als je ondertussen weer in normale modus kan inloggen, probeer dan daar Malwarebytes en AdwCleaner uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.