Ga naar inhoud

Zeer trage lap top


Juken

Aanbevolen berichten

In veilige mode opstarten doe je normaal door onmiddellijk na het aanzetten van de stroom herhaaldelijk op de toets F5 of F8 te drukken.

Dan kom je in een menu waar je kan kiezen tussen

veilige mode

veilige mode met netwerk

normaal opstarten

nog ander opties.

Als het niet lukt om met de toetsen bij dat menu te komen, is er nog een andere drastische manier.

Zet de pc af door de power knop ingedrukt te houden tot de pc af staat.

Bij het opnieuw aanzetten van de power, zal de pc normaal gezien zelf opstarten tot het menu voor veilige modus.

Als het op die manier lukt op in veilige modus op te starten, kan je de instellingen in msconfig ook weer aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat eerste had ik gedaan, dus F8 enz. Maar ik kreeg ook de vraag voor een paswoord. Vermits dit een ander is dan mijn huidige login dacht ik dit te omzeilen door via msconfig er in te gaan. Maar niks dus.

Maar voel je aub. niet schuldig, "ik" heb het gedaan en ik heb een backup van al mijn gegevens. Ik vind het alleen jammer van al de geregistreerde programma's die ik niet op een andere schijf kreeg.

Wat ik ook probeer, ik kom steeds in veilige modus maar hij vraagt altijd een paswoord dat ik dus nooit gekend heb. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan gaan we proberen om het in normale modus op te lossen met een andere tool.

Voer de fix met hijackthis uit zoals aangegeven in bericht nr 4 en ga dan verder met AdwCleaner ipv malwarebytes.

Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

A3qkP9RCEAAOZhQ.jpg

Sluit alle openstaande vensters.

  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht, samen met een nieuw logje van hijackthis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest: ik kan dus ook niet in normale modus meer opstarten! Omdat in normale modus het vinkje op nog steeds op "safe mode" (na msconfig) staat en ik kan dat dus niet terug zetten... Ik ken mijn paswoord wel voor normale modus maar in safe mode ??? staat er ook een in en dat ik kan ik niet. En dàt is nu juist zo stom dat ik niet terug kan in de normale modus. Het enige wat ik nog wel kan is in de set-up gaan (F2) maar daar stopt het mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken mijn paswoord wel voor normale modus maar in safe mode ???
Normaal is het paswoord voor beide omgevingen hetzelfde.

Hou er wel rekening mee dat bij de opstart in safe mode het toetsenbord misschien op qwerty staat ingesteld ipv op azerty.

Probeer in safe mode je passwoord eesn in te geven volges de toestenplaatsing van qwerty.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt ook niet. En het is wel degelijk Azerty, dat kan ik zien aan de loginnummer.

XP start wel degelijk op, ik kan dat zien op sherm maar... botst dan op dat vinkje voor "safe mode"

Druk ik F8... net hetzelfde.

Nog dit: na dat ik het eerste beeld krijg in safe mode, moet ik ctrl+alt+del drukken: en dat krijg ik een boodschap: alleen gebruikers met het en valid ID mogen in loggen. Bij problemen contacteer service desk. Dus ik vermoed dat er die is ingezet door de IT mensen van de firma...4 jaar geleden. Ik heb deze laptop gekregen omdat ik toen daarmee werkte en nog wat support moest geven. Bestaat er zo geen programma zoals "password recovery" of zo? Vraag is; welk paswoord er dan "gereset" wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk daar niet meer maar heb nog contact en kom er nog wel. Ik ga maandag eens trachten een IT-er te vinden in de hoop dat er nog support is. Intussen is het bedrijf ook al flink afgeslankt zoals dat dikwijls gaat. Maar alleszins bedankt voor je inzet en misschien neem ik wel opnieuw contact op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.