Ga naar inhoud

back up probleem


hast66

Aanbevolen berichten

hoi

Ik heb 2 externe backup HDD's van 200G. Ik wil dat de ene regelmatig een kopie blijft van de andere dus wil ik ze af en toe allebei eens aansluiten en alle veranderingen in de ene doorgeven op de anderen (files veranderd, erbij of eraf)

Ik heb dit eens geprobeerd met cobian backup maar die geeft weer dat er te weinig plaats is hoewel er nog een 10% vrije ruimte is.

Hoe los ik dit op?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit de twee externe schijven aan op je PC.

Ga dan naar start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer-> schijfbeheer.

Maak dan een printscreen van je schijfbeheer, hoe je dat doet lees je hier (klik erop, is voor Windows 7).

Dan plaats je die afbeelding in een volgend bericht, hoe je dat doet lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ruimte die nog vrij is gaat inderdaad te weinig zijn (een 23 en 38 GB) als je via een backup gaat werken.

Hoeveel GB bedragen de bestanden waarvan je een backup maakt?

Op welke manier heb je tot nu toe de kopie van je bestanden gemaakt?

Ter info je C waar Windows op staat blijft er ook niet veel vrije ruimte over. (973MB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het grootste bestand is ongeveer 1.5GB

aTot nu toe heb ik alles gewoon met te slepen gecopieerd of vervangen. echt veel verandert er niet aan mmar het wordt moeilijk om de juiste bomen in het bos te onthouden.

Mijn C schijf staat idd overvol daarom heb ik onlangs een HDD bijgeplaatst en wat files overgeplaatst want er viel bijna niet meer mee te werken.

ik zal misschien toch eens terug wat moeten investeren. Een NAS server misschien maar dan zijn mijn externe HDD overbodig geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon van je bestanden een kopie op je andere schijf wil en er niet te veel werk mee wil hebben kan je beter gebruik maken van synchronisatie software.

Zelf gebruik ik die ook, ik heb enkele schijven waar ik kopietjes bewaar van bestanden van een andere schijf.

Via enkele muisklikken heb ik altijd een exacte kopie van elk bestand op de andere schijf.

Allway Sync is er zo eentje, en is gratis voor thuisgebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.