Ga naar inhoud

Sennheiser PC 230 headset - micro stuk


Beroe7

Aanbevolen berichten

Mijn headset heeft steeds goed gewerkt, zowel audio als mic. Plots doet mijn mic het niet meer, wanneer ik deze in- of uitplug beweegt de geluidsbalk van het opnameapparaat wel. Op Skype horen ze dan ook heel even gekraak.

De mic werkt niet op Skype noch Teamspeak of andere software. Ook op mijn laptop werkt hij niet meer, het ligt dus niet aan de poort op mijn pc. De earphones werken nog wel, op licht gezoem na als ik hem aansluit maar dit was altijd al zo... De headset heeft mij wel wat gekost, heb niet veel zin om een nieuwe aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of er beschadigingen op de draad zitten. Wanneer je daar niets ziet kun je ook proberen de oorschelp waaraan de draad zit voorzichtig open te maken en te kijken of daar alle bedrading nog wel in orde is. Los zittende draden kun je weer vast solderen. Indien de draad of plug ergens beschadigd is, kun je de hele draad vervangen. Een beetje electronica onderdelenzaak kan je de juiste kabel leveren.

De reden dat je met inpluggen even de geluidsbalk ziet bewegen en mensen dit kunnen horen komt doordat de plug even een vorm van sluiting maakt tussen twee contactpunten in de aansluiting. Dit zegt dus niets over of de headset wel of niet correct werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb langst de micro kan van de headset twee vijsjes kunnen losdraaien, de draad is niet beschadigd. Dit is het stuk draad nog voor de afsplitsing van micro en audio en aangezien de audio nog werkt langst beide kanten is het logisch deze niet beschadigd is/los zit. verder weet ik niet meteen hoe ik de schelp zelf kan openmaken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.